۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۸۹
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از کناره گیری کِرستن نیلسِن وزیر امنیت داخلی این کشور از سمت خود خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، با کناره گیری وزیر امنیت داخلی آمریکا به دلیل اختلاف با رئیس جمهور این کشور، ترامپ بار دیگر با توئیت از کناره گیری وی خبر داد و اعلام کرد فرد دیگری را در حال حاضر به عنوان کفیل وزارتخانه انتخاب کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ کریستین نیلسون (Kirstjen Nielsen) وزیر امنیت داخلی آمریکا بر سر قوانین پناهجویی و گمرک با رئیس جمهور آمریکا به اختلاف خورده بود و گفته می شود ترامپ به شدت از نحوه اجرای این قوانین ناراضی بود به شکلی که ساعاتی قبل شبکه های خبری از جدایی نیلسون از دولت ترامپ خبر دادند. 

دونالد ترامپ نیز در توئیتی اعلام کرد: کریستین نیلسون، وزیر امنیت داخلی از مقام خود کناره گیری می کند و من از وی برای خدماتی که انجام داده است تشکر می کنم.

این در حالی است که ترامپ بلافاصله در توئیت بعدی خود اعلام کرد: خرسندم که اطلاع دهم کوین مک آلینان (Kevin Mc Aleenan) کمسیر گمرک و حفاظت مرزی به عنوان کفیل وزارت امنیت داخلی انتخاب می شود و من اطمینان دارم که کوین کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. 

وزارت امنیت داخلی یکی از ارگان های عمده در برنامه ها و وعده های انتخاباتی ترامپ در تامین امنیت مرزی و جلوگیری از ورود مهاجران به آمریکا به شمار می رفت و اعلام کناره گیری وزیر چنین وزارتخانه مهمی در توئیت و اعلام انتصاب فردی دیگر به جای وی در شبکه های مجازی از سوی رئیس جمهور آمریکا هر چند در دولت وی رویه ای عادی شده است ولی همچنان در روند کارهای دولتی در آمریکا امری نامعمول و نامأنوس به شمار می آید.

کناره گیری وزیر امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد ترامپ در کابینه خود تحمل هیچگونه مخالفتی را ندارد و جای گزینی وزیر امنیت داخلی با کميسر امنیت مرزی و گمرک نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا به دنبال فردی برای این وزارتخانه است که بتواند دستورات و خواست های رئیس جمهور را، خواه در کشیدن دیوار مرزی، خواه در مساله مهاجرت و خواه در بستن مرزها، بی چون و چرا و حتی با علم به غیر قانونی بودن این دستورات و خواست ها به اجرا بگذارد و هر گونه مخالفت و حتی تعلل در اجرای خواست های ترامپ، به معنی پایان همکاری افراد با دولت ترامپ به شمار می آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر