۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۱۹
بعد از ورود غیرقانونی یک زن چینی به باشگاه «مارالاگو» ترامپ در فلوریدا، یک روزنامه انگلیسی از آغاز تحقیقات مأموران «اف‌بی‌‌آی» درباره آنچه که «حلقه جاسوسی چین» خواند، خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، روز گذشته اعلام شد که دادستان‌های فدرال آمریکا یک زن چینی را به همراه داشتن یک بدافزار و تلاش برای ورود غیرقانونی به باشگاه «مارالاگو» متعلق به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در «فلوریدا» متهم کردند.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» امروز نوشته است که که مأموران «اداره فدرال تحقیقات آمریکا» (اف‌بی‌آی) تحقیقات از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و باشگاه «مارالاگو» را ه عنوان هدف احتمالی عملیات اطلاعاتی چین آغاز کرده‌ است.

«یوجینگ ژانگ» یک زن چینی که دو گذرنامه چینی، یک فلش حاوی بدافزار، چهار تلفن همراه، یک لپ‌تاپ و یک ابزار سخت‌افزاری به همراه داشت، تلاش کرده بود وارد عمارت ترامپ در فلوریدا شود.

سی‌ان‌ان روز گذشته (چهارشنبه) گزارش کرد، ژانگ به یکی از مسئولان پذیرش گفته بود که برای شرکت در مراسم دوستی میان چین و آمریکا که عصر آن روز برگزار می‌شد، به آنجا آمده است. قرار بود این مراسم، عصر برگزار شود اما ژانگ گفته بود که برای «آشناسازی» خود با آن عمارت و گرفتن تصاویر، زودتر از موعد آمده است.

اف‌بی‌آی درباره ورود غیرقانونی زن چینی به عمارت ترامپ تحقیق می‌کند
نیروهای امنیتی باشگاه مارالاگو بعد از مشکوک شدن به این زن چینی، او را مورد بازجویی قرار دادند و سپس وی را دستگیر کردند.

ژانگ مدعی است که به پیشنهاد دوست خود از شانگهای به فلوریدا سفر کرده به امید آنکه بتواند با اعضای خانواده ترامپ درباره دوستی چین و آمریکا گفت‌وگو کند.

تحقیقات درباره ورود غیرقانونی تبعه چین در حالی انجام می‌گیرد که ترامپ گفته است که به هیچ عنوان نگران امنیت باشگاه خود نیست.

باشگاه مارالاگو به کاخ سفید جنوبی معروف است و در زمان حضور بانوی اول در این عمارت، بازدید برای اعضای باشگاه و مهمان‌های آنها آزاد است.

روزنامه دیلی‌میل گزارش کرد که تحقیقات اف‌بی‌آی بر روی زنی به نام «لی سیندی یانگ» متمرکز شده است. یانگ یک زن تاجر چینی اهل فلوریدا است که یک دفتر مشاور تجاری دارد و دسترسی خانواده ترامپ به تاجران چینی را تسهیل می‌کند.

با اینحال علیرغم آنکه تصاویری از یانگ در کنار ترامپ منتشر شده است، رئیس‌جمهور آمریکا، هرگونه آشنایی با یانگ را رد کرد.


طبق این گزارش، بازرسان در تلاش هستند، به هویت ژانگ، علت ورود غیرقانونی او به مارالاگو، علت حمل بدافزار و ارتباط احتمالی وی با یانگ پی ببرند.

یکی از سخنگویان یانگ نیز در اظهاراتی به «میامی هرالد» تأکید کرده است که ژانگ هیچ ارتباطی با آنها نداشته است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر