۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۶۴۸
کاهش ارزش پول ملی هند این کشور را بر آن داشته است، ۳۲۷ میلیون دلار برای بیمه پالایشگاه‌های وارد کننده نفت ایران اختصاص دهد.

دولت هند تصمیم دارد، باوجود تهدیدات غرب علیه ایران، با فراهم آوردن 2 میلیارد روپیه (327 میلیون دلار) پالایشگاه‌های وارد کننده نفت ایران در این کشور را بیمه کند.

وزارت امور اقتصادی هند در نشستی که حدود 10 روز قبل برگزار شد، تصمیم گرفت تا 20 میلیارد روپیه برای ضمانت این اقدام فراهم آورد که 10 میلیارد آن را وزارت نفت  و 10 میلیارد دیگر را نیز شرکت‌های بیمه هند تامین می کنند و طرح کلی برای ضمانت چنین بیمه‌ای، 40 میلیارد روپیه است.

تحریم‌های غرب علیه ایران پالایشگاه‌های وارد کننده نفت ایران را از قرار گرفتن تحت پوشش بیمه خارجی منع می‌کند، اما کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی هند، این کشور را وادار کرده است که در اندیشه افزایش واردات نفت ایران باشد؛ زیرا واردات نفت کشورهای دیگر با دلار سبب تحمیل هزینه‌های بیشتر به این کشور می‌شود و این در حالیست که دهلی نو می‌تواند با تهران توافق کند، بهای نفت وارداتی را با روپیه بپردازد.

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران و از مهم ترین کشورهای آسیایی است که از ایران انرژی وارد می‌کند و برای تامین بخشی از نیازهای خود در بخش انرژی، وابسته به جمهوری اسلامی است، ولی به علت تحریم‌های آمریکا و همکاری نکردن شرکت‌های بیمه، واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است.

شرکت های پالایشگاهی «اچ پی سی ال»، پالایشگاه و پتروشیمی «مانگلور» و شرکت نفتی «اسار» از مهم ترین مشتریان نفت خام ایران در هند به شمار می‌آیند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در آغاز سال 2012 تحریم های جدیدی علیه صنایع نفتی و بخش های مالی ایران اعمال کردند.

این تحریم‌ها کشورهای عضو اتحادیه اروپا را از خرید نفت از ایران و اعمال پوشش بیمه‌ای برای نفت کش‌های حامل نفت ایران باز می‌دارد، تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران براساس اتهامات بی‌پایه مبنی بر این که ایران اهداف نظامی را در برنامه انرژی هسته‌ای خود دنبال می‌کند، اعمال شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر