۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۲۷۷
منابع خبری اعلام کردند که مشاور سابق امنیت ملی افغانستان و از نامزدان مطرح انتخابات ریاست جمهوری این کشور به دلیل اتهامات حمایت از تروریسم در فهرست منع ورود به آمریکا قرار دارد
به گزارش پایداری ملی، «حنیف اتمر» یکی از نامزدان مطرح و رقیب اصلی اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور محسوب می‌شود که پیش از این به عنوان مشاور امنیت ملی افغانستان کار کرده است.

رسانه افغانستانی موسوم به «تاند» در گزارشی تصریح کرد که اتمر به دلیل اتهامات حمایت از تروریسم در فهرست منع ورود به آمریکا قرار دارد و نمی‌تواند ویزای ورود به آمریکا را دریافت کند.

البته این موضوع تاکنون از سوی منابع رسمی تائید نشده است اما در زمینه حمایت از تروریسم همواره اتهاماتی متوجه مشاور امنیت ملی سابق افغانستان بوده است.

این رسانه پشتوزبان تاکید کرده است که به دلیل این اتهامات مشاور سابق امنیت ملی افغانستان سال گذشته برای سفر به آمریکا و دریافت روادید با مشکل روبرو شده بود.

طبق این گزارش سفر اتمر به آمریکا سفر رسمی بوده و به همین دلیل پس از تلاش‌های بسیار سفارت آمریکا استثنا قائل شده و پس از اخذ ضمانت به او ویزا داده است.

بر اساس قوانین مهاجرتی آمریکا کسانی که به همکاری و یا ارتباط با گروه‌های تروریستی متهم هستند نمی‌توانند ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید
قدیر: اسناد حمایت «اتمر» از داعش موجود است/ مسئول حفظ جان من کیست؟

پس از آنکه تظاهرات «جنبش روشنایی» در کابل هدف انفجار تروریستی  قرار گرفت این جنبش حنیف اتمر را به حمایت از گروه تروریستی داعش و انجام این حمله متهم کرد.

وی پیش از این نیز از سوی جریان اپوزیسیون دولت به همکاری با گروه‌های تروریستی و ایجاد ناامنی در شمال افغانستان متهم شده بود که همواره از سوی دولت افغانستان تکذیب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر