۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۵
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص):
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين كه ورود به پروژه هاي عمراني به منزله «پيمانكار» بودن اين قرارگاه نيست، گفت: فعاليت هاي سازندگي اين نهاد عرصه را بر بخش خصوصي تنگ نكرده بلكه انحصارطلبي ها را شكسته است.
سردار سرتيپ پاسدار «عبادالله عبداللهي» كه پنج ماهي است فرماندهي اين قرارگاه را به عهده گرفته است، به بيان رويكرد اين بخش از سپاه پاسداران در حوزه سازندگي و اجراي طرح هاي عمراني در كشور پرداخت.
عملكرد اين قرارگاه از آنجا اهميت ويژه مي يابد كه به گفته مسوولان آن، بسياري از پروژه هاي عظيم كه ديگر شركت ها و نهادهاي خصوصي به لحاظ فني، مالي و اجرايي توان انجام آن را ندارند، در سال هاي اخير به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) واگذار شده است.
قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه در سال ۱۳۶۸ و بعد از دفاع مقدس با رويكرد سازندگي در كشور و محو آثار جنگ و جبران محروميت ها در كشور به دستور فرماندهي معظم كل قوا شكل گرفت و اكنون بعد از نزديك به ربع قرن فعاليت، به يكي از بزرگترين نهادهاي فعال در حوزه اجراي طرح هاي عمراني در كشور تبديل شده است.
رويكرد دولت هاي نهم ودهم در واگذاري پروژه هاي مهم به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) سبب شد تا نام اين نهاد بيش از پيش در رسانه ها منعكس شود و اكنون با روي كار آمدن حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني به عنوان هفتمين رييس جمهوري اسلامي ايران اين پرسش مطرح است كه چشم انداز فعاليت هاي عمراني اين قرارگاه چگونه خواهد بود؟

**هدف گسترش آباداني در كشور است
سردار عبداللهي در پاسخ به اين سوال كه بر اساس قانون اساسي براي حضور نيروهاي نظامي در سازندگي كشور در زمان صلح منعي وجود ندارد، چه اتفاقي افتاد كه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) براي كمك به ساخت و آباداني كشور وارد عرصه اقتصادي شد، گفت: براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسي و با توجه به عملكرد بسيار خوب سپاه پاسداران و بسيج در دوران دفاع مقدس، اين نهاد تصميم گرفت با توجه به تجارب آن دوران براي گسترش آباداني و سازندگي به عرصه هاي اقتصادي ورود يابد.
وي با بيان اين كه نظام اسلامي پس از دفاع مقدس به اين نتيجه رسيد كه بايد از پتانسيل و ظرفيت عظيم سپاه پاسداران درعرصه هاي اقتصادي و سازندگي نيز استفاده كند، ادامه داد: ما در هرجايي كه توان و ظرفيت خالي وجود داشته باشد، براي آباداني كشور ورود پيدا مي كنيم و امروز يكي از بخش هاي مهم مورد تاكيد مقام معظم رهبري، ايجاد اشتغال در كشور است.
عبداللهي با يادآوري اين كه جوانان پس از فارغ التحصيلي از دانشگاه ها، انتظار ورود به عرصه كار را دارند، گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) تلاش خود را در همه بخش ها براي ايجاد بسترهاي شغلي بكار گرفته است.
وي افزود: از حدود ۱۵۰ هزار نفري كه در پروژه هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) مشغول به فعاليت هستند تعداد بسيار كمي از آنها به عنوان كادر رسمي سپاه و مابقي نيروهاي مردمي هستند كه به صورت مستقيم و يا غيرمستقيم با اين قرارگاه همكاري مي كنند.

** واگذاري بيشترين پروژه ها در دولت هاي نهم و دهم به قرارگاه
 عبداللهي درباره ورود سپاه به عرصه سازندگي بويژه در دولت هاي نهم و دهم و اجراي پروژه هاي مهر ماندگار Tگفت: اين قرارگاه پس از دوران جنگ تحميلي پروژه هاي مهمي را براساس ظرفيت و توان برعهده گرفت كه موفقيت هاي خوبي را نيز به همراه داشت و توانست به عنوان يكي از بازوهاي اجرايي دولت نقش آفريني هاي مثبتي داشته باشد.
وي با بيان اين كه ورود سپاه به عرصه سازندگي به دليل نياز كشور بوده است، تاكيد كرد: هرچند براي ورود به مناقصات و واگذاري پروژه ها مشكلاتي داشتيم اما در دولت هاي نهم و دهم بيشترين آمار حضور در پروژه ها نسبت دولت هاي قبل را داشته ايم.
وي در عين حال افزود: البته بسياري از اين پروژه ها در قالب «مهرماندگار» بود يعني پروژه هايي به ما واگذار شد كه حدود ۷۰ درصد كار اجرايي آن به اتمام رسيده بود و بعد از اين مرحله به بعد احتياج به تامين اعتبار داشت.
عبداللهي حضور قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در پروژه هاي عمراني دولت هاي نهم و دهم را بر اساس نياز كشور در آن مقطع دانست و گفت: نگاهي به دهه هاي اول سازندگي در كشور نشان مي دهد كه حتي طراحي، اجرا و بهره برداري از پروژه هاي ساده و كوچك به طرف هاي خارجي واگذار مي شد، اما با بروز توانمندي هاي تخصصي و بومي فرزندان ملت ايران به صورت تدريجي حضور شركت هاي خارجي كم رنگ شد به گونه اي كه هم اكنون پروژه هاي بزرگ ملي را متخصصين داخلي ما در قرارگاه با «سرعت بيشتر» و «هزينه كمتر» اجرا كرده و روند پيشرفت و توسعه كشور را سرعت بخشيده اند.
عبداللهي يادآور شد: سپاه پاسداران وقتي با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامي تصميم گرفت از سال ۶۸ وارد عرصه هاي سازندگي شود، همزمان دانش و امكانات خود را در زمينه هاي مختلف افزايش و به منصه ظهور رساند تا قابليت دريافت پروژه هاي بزرگ را پيدا كند.
وي افزود: البته به همين سادگي ها نيز نبود كه در مرحله اول حجم بالايي از پروژه ها واگذار شود؛ زماني كه سپاه توانست توان خود را نشان دهد اين پروژه ها به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) واگذار شد.

** پروژه ها، سفارشي به قرارگاه واگذار نمي شود
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در ادامه سياست سپاه پاسداران را ورود به پروژه هايي دانست كه هيچ شركتي در كشور نمي تواند آن را انجام دهد و گفت: براي واگذاري پروژه ها به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) هيچگونه سفارشي از جانب هيچ فردي صورت نمي گيرد.
عبداللهي واگذاري پروژه ها در قالب مهرماندگار به سپاه را تدبير مناسبي از سوي دولت هاي نهم و دهم برشمرد و ادامه داد: هر پروژه عمر مفيدي دارد و نمي توان پروژه اي را كه حداكثر دو سال بايد به اتمام برسد ۳ تا ۸ سال طول داد؛ اين كار ارزشمندي بود كه دولت پروژه هاي كلاني كه حداقل ۷۰ درصد پيشرفت داشت و براي ادامه آن به دليل كمبود به حال تعليق درآمد بود را در قالب مهرماندگار به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) واگذار و براي اتمام آن يك بازه زماني تعريف كرد.

** واگذاري ۶۴ پروژه مهر ماندگار به قرارگاه
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در پاسخ به اين كه در مجموع چه تعداد پروژه مهر ماندگار از سوي دولت به اين نهاد واگذار شد، توضيح داد: ۶۴ پروژه دولت در قالب مهرماندگار به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) واگذار شد كه از جمله اين پروژه ها مي توان به احداث سد گتوند با حدود ۵/۵ ميليارد مترمكعب ذخيره مخزن آب و ۸۵ تا ۹۰ كيلومتر طول درياچه اشاره كرد كه كاربردهاي متعددي در بحث كشاورزي و تامين آب شرب دارد.
عبداللهي از جلمه ديگر پروژه هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) را سد آزادي در منطقه كرمانشاه و سد گارون در منطقه مريوان كه از پروژه هاي بسيار با اهميت مهرماندگار به شمار مي رود عنوان كرد كه دستاوردهاي مهمي هم براي مردم اين مناطق خواهد داشت.
وي با اشاره به حضور قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در بخش هاي ديگر عمراني كشور گفت: در بخش زيرساخت هاي ريلي و جاده اي، مي توان از خط ترانزيتي راه آهن ايران - تركمنستان كه براي ساخت آن سه سال زمان تعريف شده بود، اما در يك سال به اتمام رسيد و توسط رييس جمهوري سابق افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت نام برد.
وي ساخت جاده آبادان به ماهشهر، راه آهن شهري منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران، راه آهن تهران – تبريز كه شامل ۱۲ كيلومتر تونل بود را پروژه هاي خاتمه يافته در قالب مهرماندگار عنوان كرد و افزود: در بخش نفت و گاز، پروژه هاي متعددي داشتيم كه شاخص آن افتتاح بخش اول فازهاي ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبي است كه در هفته پاياني عمر دولت دهم افتتاح شد.
عبداللهي با اعلام اين كه بخش اول فازهاي ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبي حدود ۵/۱۲ ميليون مترمكعب گاز را روزانه به خط سراسري گاز كشور تزريق مي كند، اظهار داشت: در بخش راه، تونل و شبكه، طرح هايي مانند آزاد راه حرم تا حرم (قم تا مشهد) را در دست احداث داريم كه تقربيا به اتمام رسيده اما به دليل اين كه نمي خواهيم با عجله آن را افتتاح كنيم، بهره برداري از آن به آينده نزديك موكول شده است.
وي با اعلام اين كه قطعه اول آزاد راه حرم تا حرم در محدوده قم تا گرمسار بزودي افتتاح مي شود، اظهار داشت: اين آزاد راه كه شامل همه زيرگذرها و روگذرهاي آن است كه ظرف چهار ماه آينده افتتاح مي شود.

** تحريم ما را به خودكفايي هدايت كرد
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در پاسخ به سوال مبني بر اين كه تحريم هاي اعمال شده از سوي غرب عليه ملت ايران تا چه ميزان بر عملكرد اين قرارگاه تاثيرگذاشته است، گفت: همه معتقدند كه تحريم ها ، سايش براي اجراي پروژه هاي سخت بود، اما با توكل برخدا توانستيم از ظرفيت ها و توان خود استفاده كرده و همانگونه كه رهبر انقلاب فرمودند به سمت خودكفايي حركت كنيم.
عبداللهي با اشاره به توانمندي نيروهاي متعهد م تخصص ايراني در طراحي و ساخت بسياري از تجهيزات مورد نياز اين قرارگاه، گفت: امروز بسياري از قطعات، تجهيزات و لوازم مورد نياز قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در داخل تامين مي شود و نيازي به واردات نداريم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با ابراز تاسف نسبت به عدم استفاده مطلوب و درخور از ظرفيت هاي داخلي براي رفع مشكلات و پاسخ به نيازهاي كشور، تصريح كرد: نمي خواهم تاثير منفي تحريم ها را رد كنم، اما مي گويم همانطور كه در دوران دفاع مقدس توكل بر خدا كرديم و نفس مسيحايي حضرت امام (ره) هم پشت و پناه ما بود، توانستيم در اين ميدان پيروز باشيم امروز نيز مي توانيم با همان توكل برخدا، مشكلات را پشت سر بگذاريم.

** وظيفه سپاه حفاظت از انقلاب اسلامي است
عبداللهي با اشاره به اين كه همكاري قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با دولت هاي نهم و دهم نسبت به دولت هاي قبل بيشتر بود، گفت: البته ما هيچ وقت جناحي و سياسي به موضوع هاي كاري خود نگاه نكرده ايم، زيرا اين قرارگاه به عنوان زير مجموعه سپاه پاسداران، وظيفه حفاظت از انقلاب را برعهده دارد.
وي با يادآوري اين كه اين قرارگاه در ۲۰ سال گذشته مشكلي با دولت هاي قبلي نداشته است، افزود: آنچه براي ما اهميت دارد، انجام تكليف و وظيفه است و مجموعه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) براي نفع شخص يا فردي كار نمي كند.
وي با بيان اين كه ايجاد شغل در كشور باعث كاهش فساد، اعتياد، ناامني در بين جوانان مي شود، اظهار داشت: حدود ۱۵ هزار نفر در برخي از كارگاه هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) مشغول كار هستند كه بيش از ۸۵ درصد از آنها جوان هستند.

** پروژه هايي واگذار شدند كه ديگران نمي توانستند، انجام دهند
عبداللهي در پاسخ به سوالي در خصوص نحوه واگذاري پروژه هاي عمراني به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) گفت: قبول دارم كه در دولت آقاي احمدي نژاد كه خودش هم به پركاري معروف بود، به قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) پروژه هاي بيشتري واگذار شد، اما اين پروژه ها به دليل اين كه ديگران نمي توانستند آن را انجام دهند به ما سپرده مي شد.
عبداللهي افزود: البته اين همكاري به اين معني نيست كه چون دولت دهم تمام شده و آقاي احمدي نژاد رفته و آقاي روحاني سر كار آمده است، كار ما كم يا مشكلي برايمان ايجاد شود، بلكه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) بازوي توانمندي براي كشور از نظر تجهيزات، ماشين آلات و نيروي انساني است كه قادر است همچنان به ملت عزيز ايران در عرصه هاي سازندگي خدمت كند.

** آماده همكاري با دولت يازدهم هستيم
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با بيان اين كه ما هرگز نمي گوييم كه اگر دولت ديگري زمام اجرايي كشور را در دست داشته باشد عرصه بر ما تنگ خواهد شد، زيرا تمامي دولت ها هدفي جز خدمت ندارند، اعلام كرد كه اين قرارگاه آمادگي دارد تمامي توان و پتانسيل خود را در اختيار دولت يازدهم قرار دهد.
عبداللهي اعلام كرد، براساس وظيفه، رسالت و حتي بيشتر از ماموريت خود آمادگي داريم تا در دولت يازدهم نيز براي رشد و آباداني كشور تمامي ريسك ها را بپذيريم و پروژه هايي كه ديگران نمي توانند انجام دهند را اجرايي و قبول كنيم.

** پيمانكار نيستيم
سردار عبداللهي درباره این سوال كه با توجه به اجراي پروژه هاي مهم در كشور چقدر در بهبود وضعيت اشتغال موفق بوده ايد، با ابراز نارضايتي از سخنان برخي نسبت به تعبير آنها از نگاه سپاه به حضور در پروژه هاي عمراني، گفت: اظهاراتي كه برخي دوستان دارند «كم لطفي» نسبت به قرارگاه و سپاه است؛ ديدي كه ديگران دارند با ديد ما بسيار متفاوت است.
وي در ادامه با ابراز ناخشنودي از نامگذاري «پيمانكار» روي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) خاطر نشان كرد: نگاه ما اين است كه اگر نظام اسلامي به استحكام نياز دارد بايد شغل و كار براي همه ايجاد كند و در اين راستا فرق نمي كند كه يك سپاهي اين شغل را بوجود آورد يا غيرسپاهي، و بر همين مبنا وارد ميدان شديم و در اين مسير مانند ديگر عرصه هاي دفاع از انقلاب و خدمت رساني به مردم براي خود هيچ منافعي را تعريف نكرده ايم.
وي با بيان اين كه افرادي هستند كه كارشان فقط انتقاد كردن است و به واقعيات هيچ توجهي ندارند؛ اظهار داشت: سخنان اين افراد به هيچ عنوان درست نيست و با اين سخنان جفاي بزرگي در حق ملت ايران و قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) شده است.
فرمانده قرار گاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) افزود: اين قرارگاه هرگز به دنبال تنگ كردن حلقه حضور پيمانكاران ديگر در عرصه هاي سازندگي كشور نبوده و حتي اگر نياز باشد، آمادگي دارد تا آمار شركت هايي را كه در گذشته و اكنون با قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) كار كرده و مي كنند را براي تنوير افكار عمومي اعلام كند.
عبداللهي با اشاره به اين كه قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) پس از به دست گرفتن پروژه ها با مديريت خوب آن را بين پيمانكاران بخش خصوصي تقسيم مي كند، اظهار داشت: يعني قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) يك چتر اطمينان بخش ايجاد كرده و همه يا اكثر پيمانكاران خصوصي با ما كار مي كنند.

** وارد پروژه هاي زير ۱۰۰ ميليارد تومان نمي شويم
عبداللهي با اعلام اين كه همانگونه كه قبلا هم اعلام شده است قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) وارد پروژه هاي زير ۱۰۰ ميليارد تومان نمي شود، تصريح كرد: مگر اين كه پروژه اي خاص باشد، مانند بزرگترين سد جهان ( بختياري) كه در رقابت با چيني ها توانستيم افتخار اجراي آنرا از آن خود كنيم تا برگ زرين ديگري در دفتر پيشرفت كشورمان نقش ببندد.
وي با بيان اين كه كار احداث سد داراي پيچيدگي و سختي هاي بسياري است به شكلي كه حتي حفر تونل هاي جانبي سد بختياري كاري عظيم است، چه برسد به احداث خود سد، گفت: امروز فاصله كاركردن تا حرف زدن بسيار زياد است و اگر كسي مي تواند به اين عرصه ورود يابد، ما استقبال مي كنيم كه وارد ميدان شود.
عبداللهي ادامه داد: اين كه گفته مي شود قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) ميدان را بر پيمانكاران خصوصي هم تنگ كرده است به هيچ عنوان صحت ندارد و دلايل ما براي اين ادعا جلسات متعددي است كه با اصناف مختلف پيمانكاري داشته ايم و به آنها گفته ايم كه مي خواهيم از توان و ظرفيت شما استفاده كنيم و هم اكنون بسياري از آن ها در حال همكاري با قرارگاه هستند.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) به بيان مثالي درباره اين سخنان پرداخت و افزود: طراحي و ساخت فازهاي ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبي يا آزاد راه حرم تا حرم با مديريت قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) توسط پيمانكاران خصوصي انجام شد.
عبداللهي در عين حال هدف اصلي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) را عمران، آباداني، استقلال كشور و كمك به اشتغال زايي در جامعه عنوان و خاطر نشان كرد: هدف ما اين است كه در كشور، كسي بيكار نباشد و در اين مسير از هيچ تهمت و سخن غير واقعي هراسي نداريم، زيرا معتقديم كه در مسير صحيح و قانوني، براي كمك به كشور و مردم در حال حركت هستيم.

** انحصار طلبي ها شكسته شد
عبداللهي با بيان اين كه ورود قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) به عرصه آباداني و سازندگي كشور انحصارطلبي ها را شكسته است، گفت: من از تمامي دوستاني كه اين شبهات و انتقاداتي درباره اقدامات قرارگاه مطرح مي كنند، دعوت مي كنم تا در ميزگرد مشترك رسانه اي دلايل خود را مطرح كرده تا ملت ايران خود به قضاوت بنشينند.
وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايرنا مبني بر اين كه آيا پروژه هايي كه هم اكنون در دست داريد در دولت آينده نيز ادامه مي يابد، گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) بجز پروژه هاي مهر ماندگار پروژه هاي ديگري نيز دارد، اما تمامي پروژه هايي كه در قالب مهرماندگار هستند تا حداكثر پنج ماه ديگر به اتمام خواهند رسيد.
وي با اعلام اين مطلب كه در زمينه هاي ديگر همچون بخش خطوط انتقال گاز، نفت و آب پروژه هاي بزرگي در دست اجرا است، گفت: به دليل اين كه كشور ما مشكل كمبود آب دارد، براي حل اين مشكل و ساخت پروژهاي بزرگ مانند انتقال آب در استان كرمانشاه وارد شده ايم.
عبداللهي با بيان اين كه حدود ۹ پروژه بزرگ دولتي خارج از مهرماندگار از جمله ساخت خط دوم تونل انتقال آب زاهدان در حدود ۴ كيلومتر ديگر به هم متصل مي شود، ادامه داد: در بحث سد، مخازن و شبكه توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) حدود ۲۵۰ كيلومتر و در زمينه ساخت تونل مترو و راه آهن حدود ۱۶۰ كيلومتر در قالب پروژه هاي مختلف در حال احداث است.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) با بيان اين كه در سال گذشته دربخش اعتبار پروژه هاي عمراني با مشكلاتي روبرو شديم، افزود: ولي با اين وجود قرارگاه توانست به تعهدات خود عمل كند.
عبداللهي تاكيد كرد كه فعاليت هاي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در دولت يازدهم نيز ادامه مي يابد زيرا پروژه هايي كه در حال انجام است را با دولت قرارداد بسته ايم و متعهد به انجام آن مي باشيم.
وي با اشاره به ساخت پل دو طبقه بزرگراه صدر در تهران توسط اين قرارگاه گفت: همكاري با شهرداري تهران در توليد سكمنت هاي پل دو طبقه صدر كار بي نظيري است كه درآن از تكنولوژي هاي پيشرفته استفاده شده است، براي اين منظور در داخل تهران دو كارخانه بزرگ ساخته شد تا بتوانيم سكمنت ها را با بهترين كيفيت و سرعت با هزينه بسيار پايين توليد كنيم.
عبداللهي با بيان اين كه پروژه پل طبقاتي بزرگراه صدر بزودي به بهره برداري خواهد رسيد، گفت: پروژه متروي شيراز را به تازگي آغاز كرده ايم و ساخت بخش هاي مختلف متروهاي مشهد و تبريز نيز ادامه دارد.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) با اشاره به اين كه براي انجام اين پروژه ها دستگاه هاي T.B.M (مته هاي حفاري) با وجود تمامي مشكلات ناشي از تحريم ها، خريداري شده است، اظهار داشت: تجهيزات ديگر مورد نيازمان را نيز در داخل توليد كرده ايم و امروز از آنها در ساخت پروژه ها استفاده مي كنيم.

** هراسي از ورود ديگران به اجراي طرح هاي عمراني نداريم
عبداللهي در پاسخ به این سوال؛ كه در قانون اساسي فقط براي حضور نيروي خاصي در مباحث سازندگي تاكيد نشده است و اگر نيروهاي نظامي ديگر وارد عرصه هاي اقتصادي شوند، براي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) سپاه پاسداران رقيب هاي جديدي به وجود نخواهد آمد؛گفت:كشور ما بسيار بزرگ است و ملت ايران در حركت به سمت قله هاي پيشرفت نيازمند ظرفيت هاي فراوان است و هربخش دولتي و خصوصي كه بتواند در كشور رشد و شكوفايي ايجاد كند، ما دستش را به گرمي مي فشاريم و نه تنها به ديده رقيب به آنها نگاه نمي كنيم بلكه با آنان همكاري هم خواهيم كرد.
وي با اعلام اين خبر كه در آينده اي بسيار نزديك، آزاد راه حرم تا حرم (قم تا مشهد) به بهره برداري مي رسد، خاطر نشان كرد: پروژه مهم آب غدير در استان خوزستان كه تامين آب شرب اين استان را برعهده دارد و جزء پروژه هاي بزرگ است نيز در آينده نزديك به بهره برداري خواهد رسيد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر