۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۴۳
شرکای تجاری شرکت بزرگ شکر فرانسه تر او از این شرکت به دلیل ارسال شیرین‌کننده‌های مصنوعی به سوریه که می‌تواند در ساخت سلاح نیز مورد استفاده قرار گیرد، شکایت کردند.
به گزارش پایداری ملی، براساس اسناد منتشره، شکایت از تر او به اتهام اقدام تروریستی و همدستی در اقدامات تروریستی به دفتر دادستانی ضد ترور پاریس ارائه شده است.

تعدادی از شرکای شرکت شکر فرانسوی "تر او" روز ۱۹ مارس از این گروه، برای ادامه تحویل بار ماده "سوربیتول" به سوریه که در ساخت سلاح استفاده می شود و در انبارهای داعش پیدا شده‌اند، شکایت کرده‌اند.

در این شکایت آمده است که اواخر ۲۰۱۶ میلادی بعد از آزادسازی موصل در عراق  سازمان مردم نهاد تحقیقات سلاح‌های جنگ در بازدید از انبارهای داعش دهها بسته سوربیتول با مارک "تر او" کشف کردند و این شرکت قول داده بود نقل و انتقالات خود به مناطق درگیری را متوقف کند.

سوربیتول زمانی که با نیترات پتاسیم مخلوط می‌شود، به عنوان سوخت راکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۵، یک محموله ۴۵ تنی سوربیتول که به ترکیه فرستاده شده بود ناپدید می‌شود و بعد از آن در انبارهای داعش پیدا می شود. پس از انتشار گزارش فوق درسال ۲۰۱۷ تر او تاکید کرد که ارسال سوربیتول به مناطق پرخطر جنگی را متوقف خواهد کرد. اما تحقیقات نشان می‌دهد که دو محموله سوربیتول در فوریه و ژوئیه ۲۰۱۷ به سوریه ارسال شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر