۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۶۰۰۰
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که دولت آمریکا باید جزئیات مذاکرات اخیر با طالبان در قطر را با مسکو در میان بگذارد.
به گزارش پایداری ملی، «ضمیرکابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان برای گفت‌وگو درباره مذاکرات صلح آمریکا با طالبان به واشنگتن سفر خواهد کرد.

وی تصریح کرد که روسیه خواستار ارائه جزئیات درباره مذاکره آمریکا با طالبان است.

نماینده ویژه پوتین گفت از دولت آمریکا انتظار داریم درباره پیشرفت های صورت گرفته در مذاکرات اخیر با طالبان معلوماتی را با روسیه نیز در میان بگذارد.

دور اخیر مذاکرات آمریکا با طالبان که دو هفته بطول انجامید در پشت درهای بسته برگزار شد و جزئیاتی نیز از این مذاکرات در رسانه‌ها منتشر نشده است.

سفارت روسیه در کابل نیز پیش از این هشدار داده بود که هرگونه توافق آمریکا با طالبان باید شفاف و برای دولت افغانستان و کشورهای منطقه پذیرفتنی باشد.

این در حالی است که پنهانکاری آمریکا در روند مذاکرات صلح با طالبان نگرانی دولت افغانستان و حتی کشورهای هم‌پیمان آمریکا را نیز برانگیخته است.

نگرانی‌هایی وجود دارد که آمریکا تلاش می‌کند تا به معامله درباره سرنوشت افغانستان با طالبان دست یابد موضوعی که نگرانی مردم افغانستان و کشورهای منطقه را برانگیخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر