۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۵۸۴۷
در جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان تصویب شد:
قاسم پاک نژاد گفت : تهدیدات امروز دشمن پیچیده، علمی و فناورانه شده است و باید همه مدیران توان خود را برای مصون سازی کشور انجام دهند و در راستای تعالی علمی و آموزشی گام های خود را استوار تر از قبل بردارند زیرا در زمان فعلی و پیشرفت های علمی اگر لحظه ای دچار غفلت بشویم به یقین دچار مشکل خواهیم شد .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از شیراز، قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت :  تهدیدات امروز دشمن پیچیده، علمی و فناورانه شده است و باید همه مدیران توان خود را برای مصون سازی کشور انجام دهند و در راستای تعالی علمی و آموزشی گام های خود را استوار تر از قبل بردارند زیرا در زمان فعلی و پیشرفت های علمی اگر لحظه ای دچار غفلت بشویم به یقین دچار مشکل خواهیم شد .

در جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت پدافند غیرعامل زیستی ((گیاهی )) ازسوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس به دکتر ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تقدیم شد.

پاک نژاد گفت : نگاه علمی به مولفه های  پدافند غیرعامل از رویکردهای جدید جوامع پیشرفته می باشد که دانش فنی آن در داخل کشور در حال شکل‌گیری است، لذا فرهنگ سازی ، تعالی فرهنگ عمومی و شناخت دقیق‌تر مفاهیم آن از ضروریات است . بنابرین ما باید به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در تمام سطوح، فراگیری علوم روز و توسعه تکنولوژی های نوین در جامعه اهتمام کافی داشته باشیم و این مهم محقق نمی گردد جز با همت، تلاش ، ممارست و استفاده از تمامی ظرفیت های علمی، دانشگاهی و سرمایه های انسانی که در جامعه وجود دارند.
در جلسه کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت پدافند غیرعامل زیستی ((گیاهی )) ازسوی مدیرکل پدافند غیرعامل استان فارس به دکتر ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تقدیم شد.
وی ضمن توجه به امکانات و توانمندی های مرکز، لزوم توجه به عملکرد آموزشی بالا را ضروری دانست و گفت: برای کسب مجوز دوره های پدافند غیر عامل باید مراحل ارزیابی طی گردد تا بتوان وارد مراحل بعدی اخذ مجوز جدید شد و اعتبار سنجی دوره های آموزشی را ضروری دانست.

ایشان در ادامه گفت : همه مسئولین جامعه می بایست رعایت اصول پدافند غیرعامل ، مولفه های ارتقاء امنیت ملی ، تاب آوری و بالا بردن آستانه تحمل جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند تا بتوانیم با همت مضاعف این مهم را فراگیر و همگانی نمائیم و شاهد توسعه و رشد همه‌جانبه استان و بالطبع ایران اسلامی باشیم.

در ادامه دکتر ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس ضمن تقدیر از تشکیل جلسه و اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل پدافند غیرعامل استان فارس در بیان ظرفیت های این مرکز گفت : مرکز آموزش جهاد کشاورزی فارس نیز قبل از ادغام با مرکز تحقیقات، به­عنوان بزرگ­ترین و قدیمی­ترین مرکز آموزش کشاورزی در کشور محسوب می­شد. مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، با ادغام مرکز آموزش و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی فارس در خرداد ماه 1394، تشکیل گردید. در حال حاضر پس از ادغام، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس داراي 457 نفر نيروي انساني است. از این تعداد، 49 نفر عضو هیات علمی محقق و مدرس با مدرک دکتری و 55 نفر عضو هیات علمی محقق و مدرس با مدرک کارشناسی ارشد در رشته­های مختلف می­باشد.

ایشان افزود : فعالیت­های تحقیقاتی و آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس در بخش‌های تحقيقات منابع طبيعي، حفاظت خاك و آبخيزداري، شيلات و آبزيان، علوم دامی، اصلاح و تهيه‌ی بذرچغندرقند، گیاه­پزشکی، فني و مهندسي كشاورزي، اقتصادي، اجتماعي و ترويجي، خاك و آب، اصلاح و تهيه‌ی نهال و بذر، ثبت و گواهی بذر و نهال و در بخش­های آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، آموزش بهره ­برداران کشاورزی، آموزش کاردانش شاخه کشاورزی و آموزش علمی-کاربردی انجام مي­شود.در پایان این مراسم مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت پدافند غیرعامل زیستی گیاهی از طرف مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس به دکتر ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس تقدیم شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر