۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۸۷
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد:
سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل فارس، از بخش های مختلف پارک سلامت روان شیراز دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از شیراز، سردار غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل فارس، معاون وی وکارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استان از بخش های مختلف پارک سلامت روان شیراز دیدن کردند . در این بازدید که بهمن حاجات نیا رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس بازدید کنندگان را همراهی می کرد ضمن خیرمقدم ، به معرفی اهداف ، برنامه ها و بخش های مختلف آن را پرداخت .

سپس در جلسه ای که در حاشیه این بازدید صورت گرفت،  سردار غلامعلی حیدری  معاونت بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن بیان مفاهیم ، به اهم اهداف از جمله  حفظ جان انسان ها ، کاهش آسیب پذیری ، پایداری در برابر تهدیدات حفظ زیر ساخت ها و تداوم خدمات در مواقع بحران اشاره کرد و بر همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط به ویژه اداره کل پدافند غیرعامل با پارک سلامت روان شیراز تأکید نمود .

وی تصریح کرد : در این پارک می توان نقاط بسیار مهم و اثر گذار بر موفقیت از جمله علم، پشتکار و سرمایه مادی و نیروی انسانی را در کنار یکدیگر دید و به یقین چنین مجموعه ای ، کارآمد ، اثر گذار و مفید خواهد افتاد و از نقاط برجسته استان و کشور خواهد بود .

حیدری ادامه داد : این پارک که با هدف ترویج سلامت و با رویکرد سلامت محوری در جامعه، در فضایی بسیار مناسب و دارای امکانات کافی احداث شده است، علاوه بر پتانسیل های خوب ، در حقیقت می تواند درامر آموزش، ارتقاء فرهنگ عمومی، کاهش و رفع آسیب های اجتماعی سهم بسزایی داشته باشد .

وی افزود : با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های قابل تحسین پارک سلامت روان شیراز، پس از بررسی وارائه طرح توجیهی، سازمان پدافند غیرعامل کشور می تواند در ترویج فرهنگ عمومی ، آموزش همگانی پدافند غیرعامل به ویژه حوزه زیستی ازظرفیت این پارک استفاده مطلوبی داشته باشد  .

در ادامه قاسم پاک نژاد مدیرکل پدافند غیرعامل فارس اظهار داشت : این مرکز از پتانسیل های دارای اهمیت استان می باشد که در بسیاری از موارد می تواند بعنوان پشتوانه و همکار در کنار اداره کل پدافند غیرعامل استان قرار گیرد .

وی گفت : حضور برخی از اساتید برجسته و فاخر روانشناسی دانشگاه شیراز و دانشکده های تابعه در این طرح نشان از توان بالا ، ظرفیت و جایگاه ویژه این پارک می باشد که همین امر او را از سایر پارک ها و مراکز مشابه در کشور در متمایز می سازد .

او تصریح کرد: در این مرکز برایجاد فضای مناسب ، جانمایی دقیق سازه ها ، ساخت سازه های ایمن و استحکام بنا دقت کافی صورت گرفته که می تواند بعنوان مکانی ایمن ، پناهگاهی امن در زمان بحران مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود : در این پروژه طرحی جامع با مد نظر قرار دادن موضوعاتی از جمله معلولیت‌های ذهنی، اعصاب و روان، مباحث بیمارستانی و کیلینکی، سوءمصرف مواد، سلامت سالمندان، درمان‌های فیزیولوژیک، طب ورزشی و ... با حاکمیت تجربه ، دانش و فرهنگ لحاظ گردیده مایه افتخارو سرافرازی استان فارس و کشور عزیزمان ایران اسلامی است و بر خود لازم میدانم از این اقدام شایسته قدردانی کنم .

سپس بهمن حاجات نیا رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس افزود: حمایت از موسسه پارک سلامت روان و کمک به تقویت آن در حقیقت کمک به کاهش و رفع آسیب های اجتماعی است که امروز به معضلی برای کشور خصوصا کلانشهرها تبدیل شده است.

وی در معرفی این پارک اظهار داشت : این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور در زمینی به مساحت 23 هکتار و ظرفیت نگهداری حدود یک هزار و 800 معلول ذهنی و کودک بی سرپرست و افراد مبتلا به اعتیاد در شیراز احداث شده است.

حاجات نیا گفت: علاوه بر ساختمان ها و فضاهای نگهداری بیماران که بر اساس استاندارهای جهانی ساخته شده است، از وجود پزشکان، پرستاران، مربیان و نیروهای متخصص و متعهد نیز در این مرکز استفاده می شود.

وی اظهار داشت داشت: هم اینک تعداد زیادی بیمار دچار معلولیت ذهنی در پارک سلامت روان شیراز نگهداری می شوند که در بساری از آنها ، میزان داروی مصرفی نسبت به دوره قبل از حضور بشدت کاهش یافته است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و به روز با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب آغاز کرده و به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که بیماران اعصاب و روان در یک فضای کاملا اجتماعی که امکان حضور و تردد شهروندان نیز در آن فراهم است درمان شوند.

حاجات نیا، سالن آمفی تئاتر، سالن همایش ها، سینما، رستوران، کافه کتاب سلامت، مجموعه توانبخشی در آب، درمانگاه های تخصصی، مسیر پیاده راه سلامت و پارک موزه مشاهیر و روانشناسان دنیا را از جمله امکانات ایجاد شده ی برای این پارک برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر