۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۷۵۵
با حضور معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور؛
هفتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کرمان با حضور سردار حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و دکتر بصیری سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل گردید.


به گزارش خبرنگار پایداری ملی از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، موفقیت های حاصل شده در حوزه پدافند غیرعامل در سطح کشور را به دلیل هماهنگی بین مسئولین عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات حساسی است که تلاش های خوبی در این راستا انجام شده اما تا هدف فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به پتانسیل های صنعتی، معدنی و کشاورزی و همچنین شرایط اقلیمی استان کرمان در مقایسه با سایر استانها، تصریح کرد: مساحت کویر استان کرمان بالغ بر 42 هزار کیلومتر مربع است که برای آن یک طرح برنامه ریزی شده و یک بی تدبیری در این استان، موجب ایجاد مسائل امنیتی و سوء استفاده دشمنان این مرز و بوم خواهد شد.

بصیری با اشاره به مسائل و مشکلات مرزی در حوزه تقسیمات کشوری؛ بر لزوم همراهی استان های همجوار با طرح های پیشگیرانه استان کرمان تاکید کرد و افزود: همراهی نکردن استان های همجوار و گاهی موازی کاری ها به مثابه لشکری است که به اردوگاه دشمن شبیه خون زده است اما سایر یگان ها او را در پیشبرد برنامه ها همراهی نمی کنند که در این صورت لشکر شکست خورده عقب نشینی خواهد کرد.

وی با تشریح مسائل و مشکلات امنیتی استان کرمان در حوزه های قاچاق کالا و انسان که برنامه های پدافند غیرعامل استان را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: نظارت بر ورود و خروج کالاهای قاچاق و دام به استان وهمچنین  کار قرنطینه در استان به خوبی انجام نمی شود؛ به عنوان مثال قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از مهمترین دغدغه های کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان است که می تواند عامل مهمی در جهت عوامل زیست محیطی باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر لزوم تجهیز اداره کل پدافند غیرعامل استان و همچنین تخصیص اعتبارات ویژه برای اجرای برنامه های این حوزه، تصریح کرد: استان کرمان همانگونه که در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل پیشرو بوده است، در کامل کردن این طرح نیز پیشگام خواهد بود.

شناسایی و سطح بندی بیش از 500 دارایی استان کرمان
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در ادامه این جلسه با اشاره به رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل و اجرای آن به صورت پایلوت در استان کرمان؛ از اهتمام ویژه فدائی استاندار کرمان، بصیری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در راستای اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل همچون چراغی است که در جهت گیری و تصمیمات هوشمندانه، راهگشای مدیران و مسئولین استان خواهد بود.

سردار غلامعلی حیدری با تاکید براینکه استانی که بتواند در زمان بحران‌ها به خوبی و به‌سادگی از بحران عبور کند، استانی خوداتکا است، افزود: در طرح جامع پدافند غیرعامل دارایی‌های استان شناسایی می‌شود که در استان کرمان بیش از 500 دارایی شناسایی (150 دارایی با توجه به شاخص های پدافند غیرعامل احصا شده است) و سط‌ح‌بندی شده است.

وی  با اشاره به اینکه ارزیابی نقاط ضعف و قوت، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و برآورد میزان خطرپذیری دارایی ها در طرح جامع پدافند غیرعامل انجام شده است، یادآورشد: هدف از شکل گیری پدافند غیرعامل، پیشگیری از بحران‌هاست لذا وظیفه تمام مدیران است که به این طرح اهمیت داده و آن را اجرایی کنند.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به منویات مقام رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولین سازمان پدافند غیرعامل کشور در تاریخ 6 آبان 97، مبنی براینکه «پدافند غیرعامل مسئله مهمی است و هر روز که می‌گذرد اهمیت آن بیشتر می‌شود چرا که شیوه‌های تهدیدات دشمن پیچیده‌تر می‌شود»، افزود: معظم له همچنین در این دیدار تاکید داشتند « مدیران کشور باید اهمیت پدافند غیرعامل در کشور را درک کنند و اگر اینگونه نباشد در معرض خطرهایی قرار می‌گیریم که بعضی از آنها غیرقابل جبران است».

سردار حیدری تغییر ساختار نظام اسلامی در ایران را هدف نهایی دشمنان عنوان کرد و یادآورشد: تمرکز دشمن بر جدایی مردم از حاکمیت به روش‌های مختلف در قالب جنگ‌های سخت، نیمه‌سخت و نرم است.

وی با اشاره به اینکه امروز تمرکز دشمن بر مولفه‌های جدید جنگ مردم محور، شامل جنگ اقتصادی، سایبری و جنگ بی‌قاعده است، خاطرنشان کرد: جنگ روانی با استفاده از 300 شبکه فارسی زبان برای تضعیف اراده مردم در دستور کار دشمن است.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت توجه و پیشگیری از تهدیدات زیستی در حوزه‌های انسان، دام و طیور، آبزیان و نباتات، محیط زیست، آب و غذا، گفت: ایجاد شکاف بین آحاد جامعه و حاکمیت توطئه دشمن است و ملت غیور، وفادار و رشید ایران اسلامی که در 22 بهمن در یک مانور عظیم بر سر دشمن کوبیدند، شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

اعتبار 85 میلیارد تومانی برای طرح مصون سازی مخازن آب روستایی و شهری
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز در ادامه با اشاره به رسیدگی بر تمام طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان براساس قانون، گفت: در سال جاری هفت جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، هشت قرارگاه زیستی و قرارگاه پدافند سایبری در استان تشکیل شده است.

پیمان سلاجقه با اشاره به اینکه کمیسیون تهدیدات بیوتروریسم هر ماه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد، افزود: استان کرمان در سال گذشته جزو استان‌های برتر در بحث پدافند غیرعامل انتخاب و در مراسمی در تهران مورد تجلیل قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری در 50 مدرسه آموزش پدافند غیرعامل برای دانش‌آموزان و 2 هزار و 700 نفر ساعت دوره آموزشی نیز برای کارکنان دولت در 26 دستگاه دولتی برگزار شده است، یادآورشد: مصون‌سازی مخازن آب روستایی و شهری در دستور کار پدافند غیرعامل استان قرار گرفته است و با توجه به اهمیت این موضوع، 85 میلیارد تومان اعتبار برای این اقدام در استان تخصیص یافته است.

در این آئین از تمبر یادبود پدافند غیرعامل استان کرمان رونمایی شد.
در ادامه این جلسه، همچنین نسخه مدیریتی طرح جامع پدافند غیرعامل از سوی سردار حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور تقدیم بصیری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر