۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۴۳
مدیر بحران و پدافندغیر عامل شهرداری بندرعباس:
مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس از برگزاری دوره های آموزشی بحران و پدافند غیر عامل ، کمکهای اولیه ، اطفاء حریق و روانشناسی بحران طی چند روز متوالی در منطقه 6 عملیات انتقال گاز جهت آموزش پرسنل خبر داد.
آموزش بحران وپدافندغیرعامل ، ایمنی و کمکهای اولیه ویژه کارکنان ادارات


به گزارش خبرنگار پایداری ملی  ، حمید رضا حیدری پوری مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس و مدرس این دوره آموزشی گفت : این دوره  در راستای آشنایی کارکنان با حوادث غیر مترقبه ، پدافند  غیرعامل ، نحوه امداد رسانی ، اصول کمکهای اولیه و همچنین آموزش روانشناسی در شرایط بحران با تدریس کارشناسان طی چند روز و دوره برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این آموزش بصورت تئوری و عملی برگزار شد ، اضافه کرد : استقبال خوب کارکنان و افراد حاضر در کلاس از این دوره ها و آموزشها  شرایطی را فراهم نمود تا کلیه موارد تئوری بصورت عملی هم انجام پذیرد . حیدری پوری بیان کرد :  مهم ترین شیوه برای پیشگیری حوادث ارائه برنامه های آموزشی است که به منظور بالا بردن سطح آموزش کارکنان بیشترین نقش را در زمینه مدیریت بحران ایفا می کنند .

حیدری پوری افزود : با هماهنگی های صورت گرفته این افراد با اصول کمکهای اولیه و مواردی همچون کنترل سطح هوشیاری ، گرفتن نبض فشار ، معاینه علائم حیاتی ، شکستگی ، بازدید راه تنفسی ، خفگی ، سوختگی و راه های مقابله با آن آشنا شدند.

 مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس در اهمیت برگزاری این دوره ها بیان کرد: حوادث همیشه در کمین هستند بنابراین دانستن اصول و مبانی پدافند غیر عامل  و چگونگی برخورد با مخاطرات قبل از هر چیزی از نیازهای اصلی مباحث مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است .

وی در پایان ضمن تشکر از کارشناسان این دوره گفت : آگاهی و آموزش افراد و شهروندان مقوله ای است که بایددر همه سطوح جامعه جاری شود و حضور افراد در این کلاسها سبب آمادگی در برخورد با مخاطرات شده و همچنین کاهش تلفات را به همراه دارد و خاطرنشان کرد که امیدوارم شما بعنوان مدیران بحران خانواده هایتان این آموزش ها را به تک تک اعضای خانواده خود انتقال دهید تا در آینده ای نه چندان دور شاهد جامعه ای ایمن باشیم .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر