۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۴۵۶۶۳
با حضور مدیرکل حوزه شهردار و نمایندگان سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کشور:
مدیریت بحران شهرداری مشهد با تشکیل گروه های داوطلب دوام ثامن مباحث و آموزش های مرتبط با ایمنی و بحران را به 10000 نفر از شهروندان آموزش داده است.
به گزارش پایداری ملی، با مشارکت و تعامل شهرداری مشهد، سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کشور، اولین خودروی تجهیز‌شده شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیک در کشور رونمایی شد.
 مهدی حاتمی، مدیرکل حوزه شهردار در مراسم رونمایی از اولین خودروی تجهیز‌ شده شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیک در کشور گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد یکی از پیشروترین سازمانها در کشور است. 
وی افزود: در کنار سازمان آتش نشانی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نیز شهرداری مشهد نیز پیشرو و براساس ساختار مصوب عمل می کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرداری ها که مباحث مرتبط با ایمنی و مقابله با بحران بین سازمانی است شهرداری مشهد این مباحث را به میان جامعه برده است، اظهار کرد: مدیریت بحران شهرداری مشهد با تشکیل گروه های داوطلب دوام ثامن مباحث و آموزش های مرتبط با ایمنی و بحران را به 10000 نفر از شهروندان آموزش داده است.

حاتمی ادامه داد: براساس تاکیدات شهردار مشهد اگر در حال حاضر مدیریت یکپارچه شهری نداریم اما می توانیم با گفتگو و هماهنگی به منافع مشترکی برسیم که این خودرو نمونه ای از آن است.

*مدیریت شهری دغدغه بسیار جدی در حوزه ایمنی، مدیریت بحران دارد
در ادامه این مراسم امیر عزیزی، سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز گفت: در دوره جدید مدیریت شهری دغدغه بسیار جدی در حوزه ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وجود دارد.

وی افزود: در کمتر از یک هفته اولین دستگاه از نسل شتاب ‌نگارها را نصب و امروز خودرو پدافند غیرعامل را به بهره‌ برداری می‌رسانیم.
وی با اشاره به اینکه حوادث و مخاطرات در اطراف ما رخ می‌دهد که باید آمادگی آن را داشته باشیم، اظهار کرد: این خودرو یک گام بسیار بزرگ است در پیشگیری از حوادث است که با استفاده از توان مهندسان داخلی تجهیز شده است.

عزیزی ادامه داد: تا امروز هر اتفاقی در حوزه ایمنی در وزارت کشور ابلاغ می‌شد شهرداری‌ها الزام به اجرا دستورالعمل‌ها بودند، صرفا نوشتن دستورالعمل‌ها و الزام به اجرا بدون پیش‌بینی‌های مالی امکانپذیر نیست لذا باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد.

*هماهنگی بین دستگاه های مختلف در حال ارتقا است
دکتر محمد کریمی نیا، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه یکی از ضعف های کشور فقدان مدیریت یکپارچه بحران در کشور است، اظهار کرد: اما با این حال هماهنگی بین دستگاهی در کشور در حال ارتقا است.

وی افزود: با توجه به حضور سالانه 30 میلیون زائر در مشهد که 4 میلیون نفر از آنها زائران خارجی هستند دشمنان را برای آسیب رساندن دچار طمع می کند لذا با توجه به تهدیداتی که اکنون نظامی نبوده و غیرنظامی هستند باید تمهیداتی اندیشیده شود که تجهیز این گونه خودروها از این دسته است.

*برای مقابله با تهدیدات جدید باید آمادگی داشته باشیم

همچنین در ادامه این مراسم، نورالهی دبیر دبیرخانه پدافند غیرعامل سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور نیز اضافه کرد: با توجه به وجود تکنولوژی های جدید در زندگی های امروزه شهری باید تهدیدات جدید از سوی آنها را شناسایی و برای مقابله با این تهدایات آمادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا با مشارکت سازمان شهرداریها و دهیاریها، سازمان پدافند غیرعامل، وزارت دفاع و 40 شهرداری کشور طرح تجهیز خودروهای مقابله با تهدیدات شیمیایی، بیولوژیک و رادیو اکتیو پیگیری می کنیم که اولین خودرو در مشهد رونمایی شد و در ادامه نیز 37 شهر دیگر مجهز به اینگونه خودرو خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر