۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۱۱
شرکت چینی هوآوی امروز از دولت ترامپ شکایت کرده است.
به گزارش پایداری ملی، شرکت چینی خدمات فناوری هوآوی امروز پنجشنبه از شکایت علیه دولت ایالات متحده خبر داد و اعلام کرد که محدود کردن فعالیت تجاری این شرکت در بازارهای جهانی مخالف قانون اساسی آمریکاست.

هوآوی با به چالش کشیدن فرمان قانونی «مجوز دفاع ملی» (NDAA) ایالات متحده شکایت خود را به دادگاه فدرال تگزاس ارائه کرده است. این قانون که در ماه اوت توسط دونالد ترامپ امضا شد، آژانس‌های فدرال و پیمانکاران آنان را از خریدن محصولات و خدمات این شرکت منع می‌کند.

این دعوی قانونی جدید‌ترین مواجهه چین و ایالات متحده است. در سال گذشته میلادی دو کشور میلیاردها دلار تعرفه بر محصولات یکدیگر اعمال کردند و در ماه‌های پایانی سال نیز کانادا به درخواست واشنگتن مدیر مالی شرکت چینی خدمات مخابراتی هواوی را بازداشت کرد.

وزارت دادگستری ایالات متحده خانم منگ وانژو، دختر بنیانگذار و مدیر مالی این شرکت را به تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز سرقت اطلاعات محرمانه صنعتی از گروه مخابراتی «تی-موبایل» آمریکا متهم کرده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که بر مبنای مصاحبه با افراد نزدیک به پرونده شرکت هواوی و مدارک تحقیقات قضایی، مقامات آمریکا فعالیت‌های این شرکت را از مدت‌ها پیش از آغاز جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده تحت نظر گرفته بود.

به نقل از یورونیوز، گو پینگ، رئیس شرکت هوآوی روز پنجشنبه در نشستی خبری ضمن تاکید بر اینکه دولت ایالات متحده در جهت گمراه کردن افکار عمومی و تخریب این شرکت تلاش می کند، گفت: «کنگره آمریکا بارها در ارائه مدارک معتبر برای محدود کردن فعالیت‌های شرکت شکست خورده و ما مجبور هستیم از این اقدام قانونی به عنوان آخرین حربه استفاده کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر