۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۵۴۸۰
پارلمان قزاقستان پیش‌نویس توافقنامه دولت این کشور و چین در زمینه دریافت وام با بهره اندک را تایید کرد.

به گزارش پایداری ملی، پارلمان قزاقستان پیش‌نویس توافقنامه دولت این کشور و چین در زمینه دریافت وام با بهره اندک را تایید کرد.

در چارچوب این پروژه که انتظار می‌رود اواخر سال جاری آغاز و در سال 2022 میلادی تکمیل شود قرار است 9 گذرگاه جاده‌ای و یک مسیر ریلی ایجاد و با تجهیزات فنی مجهز شوند.

وام مذکور با بهره 2 درصد بوده زمان بازپرداخت آن 20 سال است.

حجم کلی این اعتبار 2 میلیارد یوآن یا 300 میلیون دلار است.

به گفته «علیخان اسماعیل اف» وزیر دارایی قزاقستان، در پایان برنامه سوم توسعه قزاقستان آمده است: یکی از اولویت‌های توسعه اقتصادی این کشور توسعه زیرساخت‌های جدید اوراسیایی است.

وی افزود: برای توسعه زیرساخت‌های گمرکی، ایجاد گذرگاه‌های مرزی در خاک قزاقستان و مرزهای خارجی اتحادیه اقتصادی اورآسیا ضروری است زیرا زیرساخت‌های موجود امکان حمل و نقل منظم و سریع محموله‌ها را فراهم نمی‌کند و وضعیت پیش آمده در مرز قزاقستان و ازبکستان یک مثال واضح از این مهم است.

اسماعیل اف گفت: پشت گذرگاه‌های مرزی از طرف قزاقستان تجمع 70 تا 300 کامیون دیده می‌شود و رانندگان برای عبور از مرز تا 3 روز منتظر می‌شوند.

وی افزود: در نتیجه اجرای این پروژه ظرفیت حمل و نقل از طریق گذرگاه‌های مرزی 12 برابر افزایش می‌یابد.

برای مثال اگر در حال حاضر 450 کامیون امکان عبور از گذرگاه مرزی در یک شبانه روز را دارند بعد از اجرای این پروژه این شاخص به 5500 تردد خواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر