۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۵۴۰۵
مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه بازدید از پارک سلامت روان شیراز:
دکتر محمد کریمی نیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور و قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل فارس، معاون وی وکارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استان از بخش های مختلف پارک سلامت روان شیراز دیدن کرد . در این بازدید که بهمن حاجات نیا رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس بازدید کنندگان را همراهی می کرد ضمن خیرمقدم ، اهداف ، برنامه ها و بخش های مختلف آن را معرفی نمود.
هوشمندی

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از شیراز، دکتر محمد کریمی نیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور و قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل فارس، معاون  وکارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استان از بخش های مختلف پارک سلامت روان شیراز دیدن کرد . در این بازدید که بهمن حاجات نیا رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس بازدید کنندگان را همراهی می کرد ضمن خیرمقدم ، اهداف ، برنامه ها و بخش های مختلف آن را معرفی نمود.

سپس در جلسه ای که در حاشیه این بازدید میدانی برگزار گردید دکتر محمد کریمی نیا مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این پارک ، اهداف ، برنامه ها و چشم انداز این پارک را با اصل پیشگیری و رصد که از اصول اساسی پدافند غیرعامل می باشد هم راستا خواند . و بر همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط بویژه اداره کل پدافند غیرعامل با این مرکز تأکید نمود

وی تصریح کرد : در این پارک می توان نقاط بسیار مهم و اثر گذار بر موفقیت از جمله علم، پشتکار و سرمایه مادی و نیروی انسانی را در کنار یکدیگر دید و به یقین چنین مجموعه ای ، کارآمد ، اثر گذار و مفید خواهد افتاد و از نقاط برجسته استان و کشور خواهد بود .

در ادامه قاسم پاک نژاد مدیرکل پدافند غیرعامل فارس اظهار داشت : این مرکز از پتانسیل های دارای اهمیت استان می باشد که در بسیاری از موارد می تواند بعنوان پشتوانه و همکار در کنار اداره کل پدافند غیرعامل استان قرار گیرد .

وی گفت : حضور برخی از اساتید برجسته و فاخرروانشناسی دانشگاه شیراز و دانشکده های تابعه در این طرح نشان از توان بالا ، ظرفیت و جایگاه ویژه این پارک می باشد که همین امر او را از سایر پارک ها و مراکز مشابه در کشور در متمایز می سازد .

ایشان تصریح کرد: در این مرکز برایجاد فضای مناسب ، جانمایی دقیق سازه ها ، ساخت سازه های ایمن و استحکام بنا دقت کافی صورت گرفته که می تواند بعنوان مکانی ایمن ، پناهگاهی امن در زمان بحران مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود : در این پروژه طرحی جامع با مد نظر قرار دادن موضوعاتی از جمله معلولیت‌های ذهنی، اعصاب و روان، مباحث بیمارستانی و کیلینکی، سوءمصرف مواد، سلامت سالمندان، درمان‌های فیزیولوژیک، طب ورزشی و ... با حاکمیت تجربه ، دانش و فرهنگ لحاظ گردیده مایه افتخارو سرافرازی استان فارس و کشور عزیزمان ایران اسلامی است و بر خود لازم میدانم از این اقدام شایسته قدردانی کنم .

سپس بهمن حاجات نیا رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس افزود: حمایت از موسسه پارک سلامت روان و کمک به تقویت آن در حقیقت کمک به کاهش و رفع آسیب های اجتماعی است که امروز به معضلی برای کشور خصوصا کلانشهرها تبدیل شده است.

وی در معرفی این پارک اظهار داشت : این پارک به عنوان نخستین پارک سلامت روان در کشور در زمینی به مساحت 23 هکتار و ظرفیت نگهداری حدود یک هزار و 800 معلول ذهنی و کودک بی سرپرست و افراد مبتلا به اعتیاد در شیراز احداث شده است.

حاجات نیا گفت: علاوه بر ساختمان ها و فضاهای نگهداری بیماران که بر اساس استاندارهای جهانی ساخته شده است، از وجود پزشکان، پرستاران، مربیان و نیروهای متخصص و متعهد نیز در این مرکز استفاده می شود.

ایشان اظهار داشت داشت: هم اینک تعداد زیادی بیمار دچار معلولیت ذهنی در پارک سلامت روان شیراز نگهداری می شوند که در بساری از آنها ، میزان داروی مصرفی نسبت به دوره قبل از حضور بشدت کاهش یافته است.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پارک سلامت روان استان فارس اضافه کرد: این مجموعه فعالیت خود را با یک نگاه مدیریتی جدید و به روز با ورود به حوزه های تفریحی، آموزشی، درمانی، فرهنگی و فضای سبز مطلوب آغاز کرده و به دنبال این هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم که بیماران اعصاب و روان در یک فضای کاملا اجتماعی که امکان حضور و تردد شهروندان نیز در آن فراهم است درمان شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر