۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۳۶۷
فرماندار خمین با بیان اینکه جشنواره بازی‌های بومی و محلی در ایام نوروز در خمین برگزار می‌شود گفت: دانش و مهارت لازم برای استفاده از ابزارهای نوین و فضاهای مجازی به جوانان آموزش داده شود.
به‌گزارش پایداری ملی، احمد طهرانی ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان خمین با اشاره به ضرورت آموزش دانش و مهارت استفاده از فضای مجازی برای جوانان اظهار داشت: با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و توسعه فضای مجازی ضرورت آموزش جوانان درراستای ارتقاء دانش و مهارت آنها با توجه به افزایش رسانه‌های نوظهور اهمیت یافته و باید جوانان نحوه درست استفاده کردن از این فضاها و مهارت لازم برای استفاده از ابزارهای نوین را بیاموزند تا بتوانیم آسیب‌های ناشی از این فضاها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: جوانان ما باید در دنیای امروز اطلاعات کافی برای ورود به دنیای مجازی را داشته باشند و از دانش کافی برای استفاده و بهره‌وری از فناوری‌های نوین برخوردار باشد تا در این فضا و به دنبال استفاده از آن دچار مشکلات روحی، روانی، اجتماعی و مالی نشود.

فرماندار خمین تصریح کرد: تاثیرات فضای مجازی بر تمام ابعاد زندگی افراد غیرقابل انکار بوده وشکل‌دهی به هویت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طهرانی بیان کرد: متاسفانه نبود اطلاعات و آگاهی لازم برای استفاده صحیح از فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور می‌تواند آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد که آگاهی‌بخشی در این زمینه می‌تواند نقش مهمی را در نهادینه‌سازی فرهنگ حرکت به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این فضا داشته باشد.

وی ادامه داد: این که کارکردهای خانواده در شرایط امروز تحت تاثیر فناوری‌های نوین ارتباطی و تحولات آنها قرار گرفته را نمی‌توان کتمان کرد.

فرماندار خمین عنوان کرد: بنابراین دستگاه‌های مختلف باید برنامه‌های خود در حوزه جوانان را در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عقیدتی، آموزشی، اشتغال، کاهش آسیب‌ها و سایر موارد را ارائه کنند.

طهرانی با اشاره به برگزاری بازی‌های بومی و محلی در ایام نوروز اضافه کرد: با توجه به برگزاری بازی‌های بومی و محلی در روستاها در ایام نوروز لازم است که نشست‌هایی به منظور چگونگی نحوه برگزاری مسابقات تشکیل شود و از تجربیات افراد معتمد و باتجربه در این نشست‌ها استفاده کنند.
15 بانک امکان استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف برای مشتریان خود را ایجاد کرده‌اند

رئیس اداره تشخیص و پیگیری پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی هم در این نشست با اشاره به آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی گفت: شبکه‌های اجتماعی و گسترش استفاده از آنها متاسفانه در سایه غفلت و بی‌توجهی آسیب‌های بسیاری را برای جامعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، روانی و خانوادگی  به همراه دارد که دامنه این تهدیدها و آسیب‌ها در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

سروان حامد راهزانی تصریح کرد: خانواده‌ها نقش مهمی را در این زمینه دارند و باید با کنترل فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی مانع از به دام افتادن آنها توسط شیاطین اینترنتی شوند.

وی بیان کرد: استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی می‌تواند در این راستا موثر باشد چراکه محتوای آنها بدون آلودگی بوده و از فضای امنی برخوردار هستند.

رئیس اداره تشخیص و پیگیری پلیس فتای نیروی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این روزها سوءاستفاده از اطلاعات حساب بانکی افراد به وفور دیده می‌شود که کاربران در خریدهای اینترنتی خود باید مراقب بدافزارهایی مانند همدم‌یاب باشند تا وارد درگاه جعلی نشده و طعمه کلاهبرداران نشوند.

راهزانی عنوان کرد: تاکنون 15 بانک امکان استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف برای مشتریان خود را ایجاد کرده‌اند که این رمز دوم زمان‌دار بوده و احتمال کلاهبرداری را کاهش می‌دهد و بانک‌هایی که هنوز این امکان را فراهم نکرده‌اند در صورت خسارت دیدن مشتریان خود موظف به جبران خسارت هستند.

وی اضافه کرد: کنترل بیش از اندازه فرزندان هم درست نبوده چراکه  سبب ایجاد امنیت کاذب شده و احتمال آسیب‌پذیری در شرایط عدم دسترسی به آنها را افزایش می‌دهد.

180 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد جذب شد

رئیس اداره ورزش و جوانان خمین هم در این نشست با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد تحت پوشش این اداره گفت: 40 کارگاه آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، ازدواج، اشتغال و اعتیاد امسال توسط سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شده است.

سعید امجدی بیان کرد: 5 سازمان مردم‌نهاد در این شهرستان فعالیت دارند که از بیش از یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال،  180 میلیون ریال را توانسته‌اند جذب کنند و 80 میلیون ریال اعتبار به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی جذب کرده‌اند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر