۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۵۱۷۰
معاون وزارت صمت خبر داد:
معاون امورصنایع وزارت صنعت معدن تجارت از راه‌اندازی و فعال شدن بیش از ۱۶۰۰ واحد صنعتی غیرفعال خبر داد.
به گزارش  پایداری ملی، فرشاد مقیمی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندیهای صنعت معدن تجارت در گفتگو با خبرنگاران، گفت: ما فضایی حدود یکهزارو۳۳۹ قلم کالای ممنوعه به ارزش ۴.۶ میلیارد دلار داریم که با توجه این ارزش، می‌توان واحدهای غیرفعال را بسمت فعال سوق داد.

وی مشکل اساسی در حوزه صنعت را  تأمین نقدینگی دانست و افزود: باتوجه به شرایط اتفاق افتاده و نوسانات ارز،  این موضوع حداقل ۲ تا سه برابر نیازمندی تامین نقدینگی در حوزه صنعت را افزایش داده است .

مقیمی تصریح کرد: وزارت صنعت و معدن در این زمینه پیگیر بوده و مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان به دستور دولت برای تأمین نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی ارائه شد که این مبلغ از هفته آینده در سراسر بانک ها اجرایی می شود .

معاون وزیر صنعت معدن تجارت عنوان کرد: توزیع اعتبارات باتوجه به فضای تولید در هر استان و تعداد واحدهای غیرفعال وجود دارند که نیاز به بازسازی و یا نوسازی دارند ، واحدهایی که با ظرفیت های پایین نسبت به فعالیت خود اقدام می کنند و طرح هایی که به شرایط اقتصادی کشور باز میگردد اجرایی خواهد شد.

وی نیاز ارزی را از مشکلات دیگر واحدهای صنعتی را بیان کرد و افزود: برخی از واحدها به موا د اولیه‌ای نیاز دارند که با ارز تهیه می‌شوند که این موضوع هم با کمیته مشترکی مطرح شد و با طرح تعدادی از درخواستها در بانکها توافق شد.

یادآور می‌شود نمایشگاه توانمدیهای صنعت معدن تجارت در ۸۰ غرفه تا ۱۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر