۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۵۰۹۲
در جلسه کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان فارس مطرح شد
جلسه کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان درایستگاه امام حسین (ع) شهر شیراز با حضور قاسم پاک نژاد مدیر کل محترم پدافند غیرعامل ، محمد هوشمندی جانشین این اداره کل پدافند و سایر اعضاء برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیر عامل استان درایستگاه امام حسین (ع) شهر شیراز با حضور قاسم پاک نژاد مدیر کل محترم پدافند غیرعامل ، محمد هوشمندی جانشین این اداره کل پدافند و سایر اعضاء برگزار شد . ابتدا جلسه نماینده سازمان قطار شهری شیراز، ضمن خیر مقدم به اعضاء و حاضرین گزارشی از عملکرد این سازمان در حوزه پدافند غیر عامل ارائه دادند.

قاسم پاک نژاد مدیر کل محترم پدافند غیرعامل در سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت پدافند غیر عامل، بخصوص در حوزه کالبدی،  بر رعایت ضوابط و الزامات پدافند غیر عامل تأکید کرد و اعلام داشت : پدافند غیر عامل در برخی حوزه ها بخصوص در زیرساخت ها از جمله متروه ها ، جادهای مواصلاتی و شاهراه های حیاتی نیازمندتوجه بیشتری بوده و در این خصوص می بایست با استفاده ازتکنولوژی های جدید، شناسایی ظرفیت ها و پتانسل های استان ، اقدامات اساسی در حوزه های مختلف پدافند غیر عامل در استان را شاهد باشیم.

وی همچنین گفت :  در بین زیر ساخت های کالبدی، مترو یکی ازاساسی ترین آنها بویژه در امرحمل و نقل می باشد. تضمین استمرارخدمات رسانی فرودگاه ها جهت مقابله با انواع تهدیدات در زمان وقوع حوادث و ایجاد بحران می تواند اثرات چشمگیري بر کاهش آسیب هاي جانی، مالی و روانی در جامعه داشته باشد. و باید به این موضوع توجه جدی داشت که تهدیدات غیرطبیعی         ( انسان ساز) همواره باعث بیشترین آسیب ها به زیرساخت هاي حمل و نقل بوده و دفاع از این تأسیسات و تجهیزات همیشه در اولویت طرح هاي دفاعی کشورهاي مختلف قرار داشته است.

ایشان در ادامه افزود : با توجه به تغییر ماهیت جنگ ها ، تهدیدات ، پدید آمدن  جنگ های نوین و روی آوردن دشمن به سوی جنگ نرم با توجه به کم هزینه بودن این نوع جنگ ها که بیشتر زیرساخت های حیاتی ، حساس و مهم یک کشور را هدف می گیرد . متناسب  با آن ماهیت دفاعی ومیزان آمادگی نیز نسبت به گذشته تغییر کرده و امروزه دفاع همیشه به معنی قرارگرفتن در موضع دفاعی و یا رویارویی مستقیم با دشمن نیست بلکه میتوان با بهره گیري ازشیوه هاي نوین علمی در چهارچوب اقدامات دفاع غیرعامل مانع ازشناسایی، ردیابی و یا هدف گیري توسط دشمن شد. این اقدام اساساً بسیار منطقی، کم هزینه و پایدارتر خواهد بود. و ما نیز می بایست با آگاهی بخشی و توجه جدی به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل  که زمینه ساز ایجاد آمادگی ، مصون سازی، حفاظت از جان انسان ها وزیرساخت های کشور اقدامات لازم را انجام دهیم . و نسبت به خنثی سازی تهدیدات دشمن اقدام ، تا استان و کشور در مقابل هرنوع تهدیدی مصون بماند .  

در ادامه جلسه هریک ازاعضاء به بیان نظریات ، پیشنهادات پرداختند که منتج به اتخاذ تصمیماتی در این کارگروه  گرديد.  در حاشیه جلسه اعضاء از بخش های مختلف ایستگاه امام حسین (ع) متروی شهر شیراز دیدن نمودند  و از نزدیک با عملکرد بخش های مختلف  و اقدامات انجام شده آشنا شدند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر