۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۴۹۵۸
در شرایطی که هر روز اخباری در مورد سرقت هویت در اینترنت از طریق کلاهبرداران سایبری منتشر می شود، کمتر از ده درصد آمریکایی ها در این زمینه نگرانی های جدی دارند.
به گزارش پایداری ملی، در شرایطی که هر روز اخباری در مورد سرقت هویت در اینترنت از طریق کلاهبرداران سایبری منتشر می شود، کمتر از ده درصد آمریکایی ها در این زمینه نگرانی های جدی دارند.

به تازگی 773 میلیون ادرس ایمیل و 22 میلیون کلمه عبور اینترنتی در فضای مجازی افشا شده و همین مساله نشان می دهد که سرقت هویت به چه مشکل جدی مبدل شده است.

تحقیقات انجام شده در این زمینه توسط موسسه مائسترو در آمریکا از طریق گفتگو با 2000 آمریکایی بین 18 تا 82 سال نشان می دهد که از هر ده آمریکایی کمتر از یک نفر اقداماتی را برای جلوگیری از سرقت هویت و اطلاعات شخصی خود در اینترنت انجام داده اند.

بر همین اساس از هر چهار امریکایی سه نفر بر این باورند که به طور قطع ممکن است قربانی سرقت هویت یا جرائم آنلاین باشند. اما 48 درصد این افراد گفته اند که نگران چنین موضوعی نیستند.

علاوه بر این، 37 درصد گفته اند که قبلا قربانی سرقت هویت و جرائم انلاین شده اند. بسیاری از این افراد (64 درصد) شاهد سرقت اطلاعات کارت های اعتباری بانکی خود بوده اند. همچنین 16 درصد از سرقت اطلاعات شخصیشان سخن گفته اند و 6 درصد هم گفته اند با کلاهبرداری های مالیاتی مواجه شده اند.

برترین ایالات آمریکا از نظر فراوانی وقوع سرقت هویت هم عبارتند از میشیگان، کالیفرنیا، فلوریدا، مریلند و نوادا. ایالاتی که بهترین وضعیت را دارند نیز عبارتند از ویرجینیای غربی و داکوتای جنوبی. نکته جالب دیگر اینکه تنها 32 درصد از قربانیان سرقت هویت بر این باور بوده اند که قادر به جلوگیری از چنین رویدادی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر