۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۵۸
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی:
مدیر کل مرکز صدا و سیما آذربایجان شرقی افزود: سیگنال زمینی رسانه در بحث پدافند غیر عامل که در مواقع بحران کمک می کند بیشترین پوشش را داشته باشیم.

به گزارش پایداری ملی، مرتضی صفری در آيين بهره برداري از 140 پروژه فني صدا و سيماي مرکز آذربايجان شرقي، با بیان اینکه در شرایطی به سر می بریم که نمی توانیم شیوه و روش های استعمار گذشته را با امروز مقایسه کنیم، گفت:امروزه کشورهای استعمار گر برای به دست اوردن کشورها گلوله شلیک نمی کنند بلکه با استعمار فرانو و ابزارهایی دیگر نظرات خود را تحمیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز جنس تهدیدات روی افکار عمومی تاثیر می گذارد، اظهار داشت: ابزار آنها رسانه های دیداری، شنیداری، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف است که احاد مردم به آن دسترسی دارند،

وی با بیان اینکه رسانه های بیگانه در صورت عدم کنترل می تواند یک تهدید باشد، اذعان داشت: تقویت رسانه های بومی و کشوری که در حوزه های مختلف فعالیت دارند و با دو عنصر محتوا و کیفیت ارائه محصول خود را به مخاطب نشان می دهند قطعا در غلبه به رسانه های بیگانه نقش خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه در بحث محتوا رشد بسیار خوبی داشتیم و در حوزه انتشار سیگنال و رساندن به دست مخاطب کارهای خوبی انجام شده است.

مدیر کل مرکز صدا و سیما آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه های افتتاح های امروز اعم از گسترش پوشش ديجيتال ، بهينه سازي و بروز رساني تجهيزات فني پخش و توليد، گسترش سيگنال رساني و افزايش سيستم هاي ارتباطي ( فيبر نوري وSNG )، تجهيزات ارتباطي نوين با استفاده از بستر هاي مخابراتي و موبايلي ، همچنين گسترش زيرساخت هاي شبکه اي و نرم افزاري و.... که از محل اعتبارات ملی سازمان صدا و سيما و استانی به انجام رسيده است، گفت: حدود ۱۴۰ پروژه اماده و ۳۴ فرستنده نیز در مرکز موجود و اماده راه اندازی است. و این فرستنده ها در ایستگاه رادیو تلویزیون نصب و راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: زمانی در صدا و سیما استان به کارهای انجام شده فکر می کنیم از حجم زیاد کاری ان می ترسیم، چرا که صدا و سیما آذربایجان شرقی چیزی حدود ۶۴ ساعت شبکه ای و دو شبکه رادیو شهری و برون شهری به صورت ۲۴ ساعته پخش دارند.

وی با بیان اینکه صدا و سیمای آذربایجان شرقی ۱۹ هزار ساعت پخش در سال که ۹ هزار ساعت آن تولیدی است، گفت: پخش طولانی و مداوم فرایند پیچیده و پر زحمتی است که با تقویت حوزه فنی بهبود یافته است، لارم به ذکر است در حوزه فنی سطح استان در ۴۴۳ نقطه ارتفاعات تاسیسات داریم .

صفری با اشاره به اینکه افتتاح های امروز یک اتفاق بزرگ است و با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: ۲۳ میلیارد از این اعتبارات از سوی معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ۲ میلیارد آن از اعتبارات استانی سازمان تامین شده است.

وی ادامه داد:۶ فرستنده در میانه، هشترود ،مرند کوه و مراغه نصب شده است که امکان شبکه دیجیتال را در شش شبکه تلوزیونی قابل دسترس می کند، همچنین ایستگاه های جدید در اهر و کلیبر و ۴ دکل در ایستگاه های مختلف نصب شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به نقاط مرزی توجه ویژه داشت، گفت: در شهرستان های مرزی از جمله جلفا خدافرین، ورزقان و... فرستنده های دیجیتال نصب شده است و تقریبا 96 درصد این روستا ها مجهز به فرستنده دیجیتال می شوند و ۴۰ شبکه تلوزیونی و رادیویی در دسترس خواهد بود.

مدیر کل مرکز صدا و سیما آذربایجان شرقی افزود: سیگنال زمینی رسانه در بحث پدافند غیر عامل که در مواقع بحران کمک می کند بیشترین پوشش را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پروژه هایی داریم که چند سال طول کشیده است تا به بهره برداری برسد، اظهار داشت: اگر این پروژه ها امروز به پایان رسیده است به خاطر تلاش مدیران گذشته سازمان که در راستای پیشرفت پروژه نقش داشتند تشکر می کنم.

صفری با اشاره به مهمترین مشکل فنی که امروز صدا و سیمای استان با آن موجه است ، گفت: مرکز واحد سیار تلوزیون مرکزی کیفیتی مناسبی ندارند و از آنجایی که این استان به دلیل اهمیت سیاسی و اجتماعی و ورزشی شاهد نشست ها و مسابقات ملی و بین المللی است باید از نظر کیفیت ارتقا یابد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: انتقاد جوانان و مردم در خصوص پایین بودن کیفیت پخش مسابقات و نشست ها بجا است، چرا که تجهیزات متعلق به واحد سیار صدا سیما مربوط به سال ۱۳۷۵ که انشالله امروز با همت همه و امضای تفاهم‌نامه ای در بروز رسانی آن تلاش خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر