۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۴۴۹۳
وزیر امور خارجه تاجیکستان برخی مشکلات موجود در روابط سیاسی میان کشورش با ایران را کوچک و قابل حل توصیف کرد.

به گزارش پایداری ملی، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان ساعتی قبل در یک نشست مطبوعاتی به ارزیابی دست آوردهای سیاست خارجی تاجیکستان طی سال 2018 پرداخت.

وی در پاسخ به مبنی به چگونگی وضعیت روابط میان دوشنبه و تهران و زمینه های بهبود آن، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از اولین کشورهایی است که در سال 1991 استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت و اقدام به افتتاح سفارت خود در دوشنبه کرد.

مهرالدین ادامه داد: تاجیکستان و ایران به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای مشترکات بسیار زیادی بوده و مناسبات میان مردم دو کشور نیز بسیار مثبت است. در حال حاضر نیز تلاش داریم تا روابط بین دو کشور بهبود یابد.

وی در ادامه به  برخی از مشکلات سیاسی بین ایران و تاجیکستان اشاره کرد که همچنان حل نشده باقی مانده است.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در ادامه تاکید کرد: با این وجود ما طی سال های گذشته پروژه های بزرگی مانند نیروگاه «سنگتوده 2» و تونل «استقلال» و... را با کمک ایران اجرا کردیم و حتی امروز نیز برخی از شرکت های ایرانی در ساخت نیروگاه «راغون» به عنوان بزرگ ترین پروژه اقتصادی و انرژی تاجیکستان حضور یافته اند. بنابر این در مسائل اقتصادی، اجتماعی و رفت و آمد مردم دو کشور ما مشکلی نداریم.

وی در پایان بار دیگر این مشکلات سیاسی  بین دو کشور را کوچک ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم با رفع آن مناسبات میان دو کشور بیشتر بهبود خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر