۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۴۳۷۲
معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان از مبادله سفرای ایران و فرانسه در آینده نزدیک خبر داد.
به گزراش پایداری ملی، «ژرژ مالبرونو» روزنامه نگار لوفیگا به نقل از سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که برای شرکت در ششمین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده، نوشت که «بعد از شش ماه عدم حضور سفرای ایران و فرانسه، تبادل دیپلمات‌های دو کشور می‌تواند در روزهای آینده انجام شود.»

عراقچی در این خصوص به لوفیگارو گفته است: «ما درباره تبادل سفرا توافق کردیم و این موضوع می‌تواند در آینده نزدیک و شاید ظرف روزهای آینده صورت گیرد.»

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که به پاریس سفر کرده امروز (سه‌شنبه)‌ به همراه «گوردو مونتاین» دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه ششمین دور گفت‌وگوهای سیاسی دو کشور را در پاریس برگزار کردند.  

در این گفت‌وگوها آخرین تحولات مربوط به روابط دوجانبه، اجرای برجام و مکانیسم نوین (اینستکس)، تعهدات فرانسه، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و تحولات منطقه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 پس از آنکه «فرانسوا سنمو» سفیر قبلی فرانسه در تهران زودتر از موعد پایان ماموریتش به پاریس بازگشت و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور سوریه منصوب شد، گزینه‌ای از سوی پاریس برای تصدی این پست معرفی نشد.

البته لوفیگارو نوشته که طرف فرانسوی نام شخصی که قرار است عهده‌دار این سمت شود، اعلام نکرده، ولی یک منبع دیپلماتیک به آنها گفته که فرد مورد نظر، پیش از این در حوزه خاورمیانه فعالیت کرده است.

«فرانسوا سنمو» سفیر فرانسه در تهران 27 تیر ماه 1397 با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران خداحافظی کرد. او از آوریل 2016 و در حدود دو سال و 4 ماه عهده‌دار این سمت بود. او اردیبهشت 1395 استوارنامه خود را تقدیم حسن روحانی کرده بود. 

از سوی دیگر نیز با بازگشت «ابوالقاسم دلفی» سفیر سابق ایران در پاریس به تهران، سفارتخانه ایران در سطح نفر دوم اداره می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر