۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۴۲۸۳
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از انجام ۱۱ هزار عملیات امداد و نجات در هفت سال گذشته توسط این جمعیت در استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایداری ملی،رضا فلاح  با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته در استان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر کرمان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به منظور افزایش سرعت در پاسخگویی در حوادث و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و مصدومان سوانح در سال‌های گذشته، در تلاش است تا در جهت تقویت و ارتقای سیستم‌های امداد و نجات گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1390 تا 30 دی ماه 1397، نیروهای امدادی این جمعیت در 11 هزار عملیات امداد و نجات به هموطنان در استان امدادرسانی کردند یادآور شد: بیشترین عملیات‌ها در حوادث جاده‌ای بوده است که بالغ بر 7 هزار و 143 مورد عملیات انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه نزدیک به 8 هزار نفر در سوانح مختلف در سراسر استان توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند گفت: در این مدت 3 هزار و 571  مصدوم توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت 3 هزار و 773 مصدوم به صورت سرپایی توسط نیروهای امدادی هلال احمر درمان شدند عنوان کرد: اسکان 49 هزار و 496 نفر از آسیب‌دیدگانی که در راه مانده بودند از دیگر اقدامات نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمان است.

فلاح با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان با به‌ کارگیری بالگرد امدادی توان عملیاتی خود را افزایش داده است گفت: در این مدت طی 57 سورتی پرواز، 48 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و 7 هزار و 593 تن اقلام امدادی به مناطق حادثه‌دیده حمل شده است.

وی به 384 ماموریت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی در سراسر استان اشاره کرد و افزود: در این عملیات‌ها 115 نفر امدادرسانی شدند و 11 هزار و 372 نفر اسکان اضطراری داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: در این سال‌ها، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان 369 ماموریت امداد و نجات در محیط‌های کوهستانی و ارتفاعات استان انجام دادند و 113 مصدوم را از ارتفاعات کوهستانی در سطح کشور به مراکز درمانی منتقل کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر