۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۴۱۹۶
شاه اردن در سفری به ترکیه با رئيس‌جمهور این کشور دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات اقتصادی گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایداری ملی، «عبدالله دوم» شاه اردن دیشب با «رجب طیب اردوغان» در کاخ «طرابیا» استانبول نشستی را برگزار و طی آن به بررسی راهکارهای توسعه همکاری دو کشور به خصوص در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری پرداخت.

دو طرف بر روابط عمیق بین اردن و ترکیه تأکید کرده و راهکارهای تقویت این روابط و توسعه آن در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

در این دیدار که مسئولان ارشد دو کشور نیز حضور داشتند، بر استمرار هماهنگی و رایزنی بین اردن و ترکیه در خصوص مسائل دارای اهتمام مشترک تأکید شد.

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، پرونده فلسطین از دیگر موضوعات مورد بحث اردوغان و عبدالله دوم بود و دو طرف تشدید تلاش‌ها برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی با استناد به راه‌حل دو دولت و دستیابی به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی را ضروری دانستند.

در این نشست اهمیت استمرار تلاش‌های مربوط به حمایت از آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به منظور فراهم کردن زمینه استمرار خدمات این آژانس مورد تأکید قرار گرفت.

در خصوص موضوع سوریه نیز شاه اردن تصریح کرد که دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه به منظور حفظ وحدت ملت این کشور و تمامیت ارضی آن و نیز تضمین بازگشت آوارگان به وطن خود، امری ضروری است.

همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌‌المللی برای مبارزه با تروریسم بررسی شد.

در این نشست همچنین وزیر خارجه اردن، مشاور و مدیر دفتر شاه اردن، سفیر اردن در ترکیه، وزیر خارجه و وزیر بازرگانی ترکیه و سفیر ترکیه در امان حضور داشتند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که رئیس‌جمهور ترکیه ضیافت شامی به افتخار شاه اردن و همراهان وی ترتیب داده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر