۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۴۱۹۵
مسوول تصفیه‌خانه‌های آب شرکت آب و فاضلاب همدان مطرح کرد
مسوول تصفیه‌خانه‌های آب شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه تمام سیستم‌های گندزدایی در تصفیه‌خانه عباس‌آباد برای بی‌خطرسازی اعمال شد گفت: این تصفیه‌خانه برای تصفیه آب مجهز به سیستم آب ژاول شده است.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا امینی‌سپهر در همدان با بیان اینکه ورود بهره‌برداری از آب عباس‌آباد همواره مورد بحث بود اظهار کرد: بر این اساس تصفیه‌خانه آب رودخانه عباس‌آباد سال 92 راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در ابتدا بهره‌برداری از آب این منطقه ایراداتی داشت که با اعمال تغییرات در استخرهای بالادستی آب وارد مدار بهره‌برداری شد افزود: آزمایشگاه مرکزی و بهداشت به صورت مداوم پایش آن را داشتند و در فصول غیرزراعی آب مورد استفاده قرار گرفت.

مسوول تصفیه‌خانه‌های آب شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه تمام سیستم‌های گندزدایی در تصفیه‌خانه عباس‌آباد برای بی‌خطرسازی اعمال شد افزود: این تصفیه‌خانه برای تصفیه آب مجهز به سیستم آب ژاول شده است.

وی حجم ذخیره آب این تصفیه خانه را 40 هزار مترمکعب دانست و گفت: این آب پس از ته‌نشین شدن وارد 11 فیلتر تحت فشار شده که 25 لیتر بر ثانیه آب ورودی از این فیلترها عبور می‌کند و در هر ثانیه 300 لیتر آب تصفیه می‌شود.

امینی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه‌خانه 250 لیتر بر ثانیه و ظرفیت بهره‌برداری 300 لیتر بر ثانیه است یادآور شد: شرکت آبفا تمام ظرفیت‌های آبی استان را برای تأمین آب شهروندان بکار می‌گیرد.

مسوول تصفیه‌خانه‌های آب شرکت آب و فاضلاب همدان در ادامه با اشاره به استفاده از آب ژاول در تصفیه آب خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب ژاول در این تصفیه‌خانه 350 تا 400 لیتر بر ثانیه در هر شبانه روز است و برای راه‌اندازی هر دستگاه تزریق آب ژاول 18 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه آب رودخانه عباس‌آباد در زمان مواجهه با کم‌آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: آب رودخانه‌های خاکو و دره مرادبیک نیز در فصول غیرزراعی و زمانی که کشاورزان استفاده‌‌ای ندارند، وارد مدار می‌شود.

امینی با تأکید بر اینکه آب این تصفیه‌خانه مستقیم از رودخانه‌ها تامین می‌شود اضافه کرد: امیدواریم با بارش باران و برف مشکل کم‌آبی در سال جدید برطرف شود و بتوان به سهولت به مشترکان خدمات‌رسانی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر