۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۴۴۱۷۸
به دلیل اختلاف بر سر مکان برگزاری مذاکرات؛
منابع خبری شنبه شب گزارش کردند که کمیته بین المللی نظارت بر آتش بس الحدیده به خاطر اختلاف طرف های درگیر بر سر مکان برگزاری مذاکرات، نشست های خود را بر روی کشتی در نزدیکی ساحل بندر الحدیده برگزار خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، سازمان ملل متحد یک کشتی اجاره کرده و قرار است این کشتی مقر کمیته نظارت بر آتش بس الحدیده باشد و نشست های این کمیته در این کشتی برگزار شود.
این گزارش می افزاید، نمایندگان طرف های درگیر در یمن نیز برای مذاکره با کمیته نظارت بر آتش بس با بالگرد به این کشتی منتقل خواهند شد و در همان مکان مذکرات خود را انجام خواهند داد.
مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از طرف های درگیر در یمن خواسته تا فورا نیروهای خود را از بندر شهر الحدیده خارج ککند.

در همین حال آژانس های امدادرسانی بین المللی اعلام کرند که وضعیت هزاران یمنی به دلیل گرسنگی به سرعت رو به وخامت خواهد رفت.

پیش تر 'یحیی سریع' سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گزارشی اعلام کرده بود که 205 غیرنظامی طی ماه ژانویه در حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن کشته یا زخمی شدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه به صورت متوسط روزانه 30 حمله هوایی به یمن صورت می گیرد، گفت: از زمان اعلان آتش بس الحدیده، ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن ها چهار هزار و 621 مرتبه این آتش بس را نقض کرده است.

طرف های یمنی اخیرا در مذاکرات صلح یمن که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس به توافق رسیدند.

در پی مذاکرات طرف های یمنی و اعلام 'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل، آتش بس در یمن از بامداد سه شنبه (27 آذر) آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

این جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.

شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر