۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۴۱۴۰
نقوی حسینی :
سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل.
به گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیرعامل برای کشوری که علنا تهدید می‌شود حیاتی است، ایران کشوری عادی نیست زیرا علنا تهدید می‌شویم به همین جهت در ساخت و ساز، توزیع امکانات، اعتبارات و تاسیسات و در همه موارد باید پدافند غیرعامل را رعایت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال 96 اقدام خوبی در بودجه پیرامون حوزه پدافند غیرعامل انجام شد ولی متاسفانه در بودجه سال 97 تکرار نشد.

وی افزود: در بودجه سال ۹۶ همه دستگاه‌ها موظف شدند، یک درصد از اعتبارات خود را در حوزه پدافند غیرعامل هزینه کنند و مدیریت هزینه نیز در همان دستگاه انجام می‌شد و سازمان پدافند غیرعامل دخالتی نداشت بلکه صرفا این سازمان نظرات خود را برای اقدامات پدافندی ارائه می‌کرد و در آن مقطع اقدامات خوبی انجام شد.

نقوی‌حسینی ادامه داد: خرید ژنراتورهای برقی و امکاناتی که در صورت قطعی برق و خاموشی برای بیمارستان‌ها خریداری شد، در نتیجه همان ابتکار قانون بودجه سال ۹۶ بود. در کل اقدامات خوبی در آن سال صورت گرفت اما متاسفانه در سال ۹۷ اقدامی در راستای همان ابتکار انجام نشد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خیابان ولیعصر تهران بیمارستان دانشگاه شهید بهشتی، بیمارستان خاتم الانبیا و بیمارستان هلال‌احمر در 500 متر فاصله احداث شده‌اند که خلاف پدافند غیرعامل است، گفت: در این شرایط دشمنان به راحتی می‌توانند این 3 بیمارستان را از دسترس خارج کنند.

وی افزود: اهمیت پدافند غیرعامل برای مسئولان جا نیفتاده است و توجهی به آن نکرده‌اند. باید مسئولان و مردم آموزش ببینند و جلسات توجیهی برای آن‌ها برگزار شود و با طرح شدن نظرات مختلف بدانند که دشمنان از خلاءهای پدافند غیرعامل چه سوءاستفاده‌هایی می‌کند.

نقوی‌حسینی با اشاره به مهمترین تهدیداتی که با عدم رعایت پدافند غیرعامل کشور را تهدید می‌کند، اظهار داشت: در حوزه آب به لحاظ پدافند غیرعامل مشکلات بسیاری داریم، اغلب منابع آبی ما پدافند غیرعامل در آنها رعایت نشده است و همیشه خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در تراکم شهری نیز پدافند غیرعامل را رعایت نکردیم و در خیلی از ساخت و سازها اصول پدافند غیرعامل رعایت نشده است‌.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یکبار دیگر مجلس ابتکار خود در قانون بودجه سال ۹۶ را تکرار کند، موضوع پدافند بیش از پیش مورد توجه مدیران کشور قرار می‌گیرد، گفت: از ظرفیت صداوسیما باید برای آموزش پدافند غیرعامل استفاده شود، همچنین باید برای مسئولان و مدیران نشست‌های توجیهی از طرف پدافند غیرعامل برگزار شود که نتیجه بخش باشد.
منبع: صیانت پایدار
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر