۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۳۹۱۷
میرزایی‌نیکو در نطق میان‌دستور:
نماینده دماوند در مجلس گفت: نگرانی اروپا از به هم خوردن برجام و خروج ایران از برجام امنیتی است، برخلاف تصور که ما داستان را اقتصادی می‌بینیم.

به گزارش پایداری ملی، قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه پارلمان) در نطق میان دستور اظهار داشت: ما بدهکاریم به عدالت، به نسل پرسشگر و به تکه‌ای از تاریخ و انقلاب هستیم، ما به خودمان بدهکاریم، انقلابی که برآمده از وجدان آگاه و بیدار است و این نیز نخواهد گذشت. سرمان را که چرخاندیم بهترین‌هایمان را ترور کردند، از دیوار بالا رفتیم و اسناد لانه جاسوسی را ورق زدیم، باران جنگ سیاه بر سرمان بارید و مردان و زنان بیگناه در خون غلتیدند. گذشته‌ها نمی‌گذرد، زخم خستگی این قصه‌ها امروز تهاجم فرهنگی است، آنقدر که شعارها می‌شود تمام شدن ماجرای اصلاح‌طلب و اصولگرا و مجلس ختم نسل انقلاب.

میرزایی تصریح کرد: گرگ پیر خسته، اژدهای هفت سر شده، جنگ رسانه‌ها امان‌مان را بریده و خوارج و منافقین در طول تاریخ رنگ عوض کرده‌اند، گاهی به لباس طالبان، گاهی داعش و هزاران فرقه و حلقه درآمده‌اند؛ برجام اگر تنها یک فرجام داشت این بود که با گفت‌وگوی مؤثر تیغ تیز گردن‌کشی کُند شد، بازی تمام نمی‌شود، CFT، FATF و پالرمو و پیوستن به جهان مدرن تنها با پرهیز جدی از تنش و رعایت الزامات روابط بین‌الملل و تسریع در روابط خارجی حل خواهد شد، این بند نتیجه ساعت‌ها جلسه و عصاره تفکر ۳ فراکسیون این مجلس بوده است.

وی اضافه کرد: بعد از ۴۰ سال روابط بین‌المللی، بنگاه‌های اقتصادی با نامادری‌ها و دایه‌های بهتر از مادر رشد می‌کنند، حق تصمیم‌گیری نهادهای دولتی با استیضاح‌های تناسخی و وزیرهای رنگارنگ، فقط و فقط وقت‌کُشی و از بین بردن سرمایه‌های ملی است، بی تکلیفی در منطقه، تهدید و خط و نشان‌های ارتجاعی، از تعداد کشت‌شدگان کم نخواهد کرد، داشتن بالاترین حق سیاست‌گذاری در روابط دیپلماتیک سوریه و عراق حق مسلم جوانانی است که از جان، مال و ناموس خویش به نام دفاع از حرم گذشتند اما ما کجای تصمیم‌گیری این داستان هستیم.

نماینده دماوند در مجلس یاداور شد: غرب می‌خواهد با ایران مذاکره کند، گزینه افراطی ردّ هر گونه مذاکره در هر شرایطی است اما گزینه دیگر، گزینه مذاکره در موضوعات خاص و با دستور کار از پیش تعیین‌شده توسط کارشناسان متخصص است؛ از یاد نبریم که به هر دلیل و به هر انگیزه‌ای برای هر یک از طرفین، تصور کنیم برجام دو تهدید بزرگ را با هزینه واشنگتن از سر ایران برداشت، مذاکرات در اردوگاه مخالفان سعودی و اسرائیلی را از هم پاشید، ما در ۴ دهه گذشته هیچ حضوری در لابی حاکمیت آمریکا نداشتیم و این کُندی دیپلماسی خارجی ماست که فرصت را برای رفقا و اپوزسیون باز کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی اروپا از به هم خوردن برجام و خروج ایران از برجام امنیتی است، برخلاف تصور که ما داستان را اقتصادی می‌بینیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر