۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۷۴۸
بالغ بر ۲۶.۵ درصد از کل انرژی تولیدی در جهان توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.
جدیدترین گزارش انجمن جهانی انرژی برق آبی نشان می‌دهد که میزان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی جهان به حدود چهار میلیون مگاوات ساعت رسیده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این رقم تولید انرژی برق‌آبی مانع انتشار چهار میلیارد تن گاز‌های گلخانه‌ای در سراسر جهان شده است. 

لازم به ذکر است که در حال حاضر ۲۶.۵ درصد از کل انرژی تولیدی در جهان توسط انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود که سهم نیروگاه‌های برق‌آبی ۱۶.۴ درصد، سهم نیروگاه‌های بادی ۵.۶ درصد، ۲.۲ نیروگاه‌های زیست توده، سهم نیروگاه‌های خورشیدی ۱.۹ درصد و سایر نیروگاه‌های تجدید پذیر ۰.۴ درصد است که در ایران سهم نیروگاه‌های برق‌آبی از کل ظرفیت نیروگاهی نصب شده به حدود ۱۵ درصد رسید است. 

براساس این گزارش کشور چین بیشترین ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی جهان را به خود اختصاص داده است به طوری که میزان تولید واحد‌های برق‌آبی این کشور به بیش از ۳۴۱ هزار مگاوات رسیده است. 

پس از چین نیز کشور‌های آمریکا با ۱۰۳ هزار مگاوات، برزیل با ۱۰۰ هزار مگاوات و کانادا با ۸۱ هزار مگاوات ظرفیت در بین چهار کشور برتر دارای بیشترین ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی قرار گرفته‌اند. 

بررسی‌ها حاکی از آن است که ایران با بهره‌برداری از ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق‌آبی رتبه نوزدهم در جهان، ششم آسیا و دوم منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است. 

همچنین کشور‌های چین، ژاپن، هند، ترکیه، ویتنام و ایران شش کشور برتر آسیا به لحاظ بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی هستند. 

گفتنی است ایران در سال ۲۰۱۷ توانسته با بهره‌برداری از ۵۲۰ مگاوات واحد جدید برق‌آبی در میان کشور‌های پیشتاز این بخش قرار بگیرد و رتبه هفتم جهان را به لحاظ افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی به خود اختصاص دهد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر