۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۲۱
رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار گفت: اولین و بزرگترین مانور مسمومیت گوارشی در استان خراسان رضوی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار برگزار شد.
علی شریفان، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی سبزوار در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با حضور دستگاه‌های ذیربط شاهد برگزاری اولین و بزرگترین مانور مسمومیت گوارشی در استان خراسان رضوی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بودیم.

شریفیان ادامه داد: هدف از برگزاری این مانور، ارزیابی و توانمندی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پدافند غیرعامل زیستی می‌باشد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار اظهار کرد: مسمومیت گوارشی در خوابگاه‌های دانشجویی از عوامل انسان ساخت می‌باشد که با حضور ادارات دیگری، چون جهاد کشاورزی، معاونت بهداشت و دامپزشکی و سایر ادارات این مانوربرای پیشگیری این مسئله مهم انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در دوسال گذشته مانور مسمومیت گوارشی با حضور دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی انجام می‌شد و این مانور به عنوان بزرگترین مانور پدافد غیرعامل، صورت گرفت.

شریفیان با اشاره به این مانور افزود: در این مانور ۵۰دانشجو به عنوان مسمومیت گوارشی شرکت کرده که دانشجویان بدحال با بالگرد فوریت پزشکی به مشهد انتقال یافتند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار در خصوص طبخ غذا‌های خوابگاه‌های دانشجویی ئر پایان عنوان کرد: تیم‌های بازدید معاونت بهداشت به صورت منظم در کلیه ساعات شبانه روزی، آزمایشاتی را از مواد غذایی و آب انجام می‌دهند که این فرایند به صورت روتین نیز انجام می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر