۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۳۴۵۹
بالن مدیریت بحران البرز که امکاناتی چون پایش و نمایش تصویر، تأمین ارتباط بی سیم، وای‌فای و ارتباطات ماهواره‌ای را فراهم می‌کند، در آسمان البرز برافراشته شد.

به گزارش پایداری ملی، این بالن ارتباطی ویژه مواقع بحرانی در استان البرز با حضور مقامات استانی، روز چهارشنبه با موفقیت تست شد.

بالن مدیریت بحران، که با همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز در آسمان برافراشته شده، ارتباط اتاق ان او سی با سکوی بالن، عملکرد اتاق ان او سی در ارتباط ویژه، محموله پایشی و نمایش تصویر در مرکز، محموله مخابراتی 4جی- ال تی ای، محموله وای فای، ارتباط ماهواره ای، انتقال توان از سکو به محموله، دستگاه جمع آوری گاز، امکان مدیریت تصاویر از طریق فضای وب و تامین ارتباط بی سیم را ایجاد می کند.
 

بالن مدیریت بحران در آسمان البرز براافراشته شد/ البرز مستعد 21 نوع از حوادث طبیعی + تصاویر

رئیس پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این رابطه گفت: با گذشت یک سال از تصویب مدیریت بحران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چندمین بالن ارتباطی با هدف تأمین ارتباطات در بحران‌هایی چون زلزله، سیل و ... آزمایش و تحویل شد.

رحیم احسانی خاطرنشان کرد: ارتباطات صوتی، اینترنت LTE و خدمات Push To Talk جزو سرویس‌هایی است که این بالن در شعاع 40 کیلومتری خود و با ظرفیت 4000 کاربر همزمان فراهم خواهد آورد.
 

وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران سازنده و مجری این طرح بوده است همچنین این طرح توسط مدیریت پدافند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی شده است که قبلاً نیز در مرز مهران و سرپل ذهاب در ارتفاع پایین‌تر عملیاتی شده است.


بالن مدیریت بحران در آسمان البرز براافراشته شد/ البرز مستعد 21 نوع از حوادث طبیعی + تصاویر
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در مراسم بهره برداری از بالن مدیریت بحران استان که برای نخستین بار در کشور در البرز به صورت آزمایشی صورت می گیرد، با اشاره به اینکه از 31 حادثه طبیعی که در کشور رخ می دهد البرز مستعد 21 نوع است، افزود: بر این اساس باید تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شد.

وی ادامه داد: با توجه به دستور استاندار البرز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در خصوص بهره برداری از فناوری های نوین در مدیریت بحران این بالن پیش بینی شده است.

مهرور گفت:  با استقرار این بالن، در کمترین زمان ممکن در شرایط وقوع حوادث می توان ارتباط لازم را برقرار کرد.
 وی افزود: از حیث ارتباط و پایش تصویری یک امکان بسیار خوب است چراکه سریعا دسترسی ما را به امکانات ارتباطی فراهم می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اضافه کرد: با اتکا به داشته های خود می توانیم در عرصه های بین المللی اثرگذار باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر