۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۳۳۳۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه کمیته پدافند غیر عامل صداوسیمای مرکز سمنان با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ، مدیرکل صداو سیمای مرکز سمنان وقائم مقام و معاونین صداوسیما در محل صداوسیمای مرکز سمنان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در راستای اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل جلسه کمیته پدافند غیر عامل صداوسیمای مرکز سمنان با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری ، مدیرکل صداو سیمای مرکز سمنان وقائم مقام و معاونین صداوسیما در محل صداوسیمای مرکز سمنان  برگزار شد.

در این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بر استفاده و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی این سازمان در امر فرهنگسازی، آموزش عمومی و اجرای برنامه های مختلف حوزه پدافند غیرعامل تاکید نمود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با بیان اینکه :امروزه دشمن از لحاظ محتوا، پیچیدگی و گستردگی و استفاده از فنون ، علم و تکنولوژی تهدیدات دیگری را مطرح می کند، و این امر باعث شده تا نقش دفاع غیر عامل در کنار دفاع عامل بیشتر احساس شود.

ایرج کارخایی افزود: امروزه پدافند غیرعامل برای کشور نقش حیاتی و کلیدی دارد و دامنه و پیچیدگی تهدیدات دشمنان از شروع انقلاب تاکنون مستمر و دائمی بوده پدافند غیرعامل را امری مهم دانست .

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲ مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد : از همان آغاز اقدامات گسترده ای آغاز گردیده ، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب نیامند تلاش بیشتر هستیم و در این رابطه نیاز به همت و تلاش همگانی و فرهنگ سازی جدی دارد و در این زمینه و با توجه به تهدیدات و توطئه های دشمنان نوع نگاه و نگرش خاصی را باید به مقوله پدافند غیرعامل در مصون سازی ، کاهش آسیب پذیری ، پایداری واستمرار خدمات رسانی داشته باشیم.

کارخایی ادامه داد : حوزه سایبری برای پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است ، و از جمله حوزه هایی است که دشمن می خواهد هم از لحاظ نرم و سخت آن به جامعه اسلامی صدمه وارد کند .

دبیر شورای پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به نقش ارزنده سازمان صداو سیما در اطلاع رسانی ، آگاهی و تنویر افکار عمومی خواستار همکاری و همیاری در رده های مختلف برای ترویج مبانی و مفاهیم پدافند غیرعامل و اجرای مناسب برنامه های پدافند غیر عامل در سطح استان شد.

 وی در ادامه افزود: هرگونه آسیب پذیری یا خللی در روند کار صداوسیما ، تاثیر استانی ، منطقه ای و کشوری دارد، لذا بایستی با برگزاری دوره های آموزشی، رزمایش ها و مانورها ، افزایش کارایی دستگاه های حمایت کننده، نقش آنها و همچنین هماهنگی و آمادگی پرسنل را در مواقع خط و بحران افزایش دهیم.

صداو سیما نقش پراهمیتی در فرهنگسازی و آموزش عمومی پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان بعهده دارد

در ادامه حجت الاسلام توکلیان مدیر کل صداوسیمای مرکز سمنان افزود: صداو سیما در راستای وظیفه ملی و ارزشی که برعهده دارد همواره با تهدیدات مختلفی از سوی دشمن مواجه بوده که این تهدیدات در دسته های مختلفی، از جمله تهدیدات رسانه ای ، تهدیدات سایبری و تهدیدات فنی که فیزیکی و مستقیم هستند تعریف می شود و ابراز امیدواری کرد با تدابیر و برنامه های پیش رو خصوصا تداوم برنامه های آموزشی و رزمایش نقاط مثبت و مشکلات شناسایی و راهکارهای مناسبی جهت برطرف کردن آن برداشته شود.

در ادامه احمد نیک کار قائم مقام صدا و سیمای مرکز سمنان گزارشی از اقدامات و فعالیت های مختلف صداوسیمای مرکز سمنان را در حوزه پدافند غیرعامل و اجرای دستور العمل، الزامات و ملاحظات پدافند را تشریح و تبیین نمود.

همچنین دیگر معاونین صداوسیمای مرکز سمنان نقطه نظرات و پیشنهادات خودشان را جهت اجرای برنامه های پدافند غیرعامل بیان داشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر