۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۲۸۳
معاون اقتصادی توسعه منابع استانداری کرمان گفت: افتخار می کنیم که دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در حوزه های کشاورزی و صنعت ورود کرده و در زمینه کمک به کشاورزان آزمایشگاه سم شناسی را ایجاد کرده و در حال تجهیز آن است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی محمدعلی دهقان امروز دوشنبه ( 24 دی) در جلسه شورای اداری رفسنجان با موضوع پدافند غیرعامل در بحث کشاورزی در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) اظهار کرد: می توان این اطمینان را به کشاورزان بدهیم که با خیال راحت سمومی با کیفیت را که مورد تایید این آزمایشگاه است را تهیه و در باغات منتشر کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان دومین دانشگاه در استان کرمان و همچنین مطرح در کشور است که از سال 1370 فعالیتش را آغاز کرد و نزدیک به 40 رشته کارشناسی، 47 کارشناسی ارشد و 15 رشته دکترا دارد که دانشجو تربیت می کند و 270 عضو هیئت علمی دارد.

 دهقان بیان کرد: دانشگاه ولیعصر رفسنجان به عنوان دبیر اتحادیه دانشگاههای جنوب شرق کشور انتخاب شده و توانسته فعالیتهای وسیع را داشته باشد این دانشگاه در زمینی به میزان 400 هکتار احداث شده وافتخار می کنیم که دانشگاه در بخشهای صنعت و کشارزی وارد شده است.

وی اظهار داشت: استفاده از اسید سولفوریکی که قرار است مجتمع مس تولید کند تیم محققی از این دانشگاه در حال فعالیت است تا به کشاورزان بگوییم که این اسید به چه مقدار و چگونه در باغات استفاده نمایند زیرا استفاده زیاد از اسید می تواند ملکول خاک  را تغییر دهد لذا باید دقیق باشد و در باغهای پسته مطالعه شده مصرف شود.

 وی گفت:  در این زمینه گوگرد حاصل از کوره های مجتمع مس تبدیل به اسید می شود که مقدار زیادی اسید در رفسنجان تولید می شود و کشاورزان با مطالعه و کارشناسی شده می توانند از این اسید استفاده کنند.

 دکتر دهقان به پدافند غیر عامل اشاره و بیان کرد: این پدافند آمادگی داشتن در برابر حوادث است مثلا درب های اماکن عمومی ، ادارات و مساجد باید از بیرون باز شود تا اگر در زمان بروز بحرانی مانند آتش سوزی و ... بتوانند جمعیت به راحتی به بیرون بروند.

 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر