۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۳۲۶۳
رئیس جمهور ازبکستان گفت: در دوران سخت کنونی که تهدیدات بین المللی و افراط گرایی بیش از پیش تشدید می‌شود، اولویت ما همچنان افزایش قدرت نظامی نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در پیام تبریک خود به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ایجاد نیروهای مسلح ازبکستان و روز مدافعان این کشور گفت: در دوران سخت کنونی که تهدیدات تروریسم بین المللی، افراط گرایی، ستیزه جویی‌های ملی و جهانی بیش از پیش تشدید می‌شود، اولویت ما همچنان افزایش قدرت جنگی نیروهای مسلح، تحکیم آنها، تامین تسلیحات روز، بهبود آمادگی فیزیکی و معنوی و فکری نظامیان، تقویت حمایت اجتماعی از آنان می‌باشد.

میرضیایف افزود: ما از این به بعد نیز به افزایش همه جانبه قدرت دفاعی کشور، آموزش نظامیان دارای تخصص عالی، ایجاد شرایط مناسب برای مدافعان میهن و خانواده‌های آنان توجه خاص خواهیم داد.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: در سال 2019 میلادی برای نظامیان 116 ساختمان چند طبقه‌ احداث و برای بیش از 700 فرزند نظامی وام بلاعوض دولتی برای آموزش در موسسات آموزش عالی اعطا خواهد شد.

میرضیایف همچنین بر ضرورت مدرنیزه کردن نیروهای مسلح در زمینه آموزش نظامی دانش‌های روز، کسب تجربیات پیشرفته و فن آوری‌های اطلاع رسانی و ارتباطی خارجی تاکید کرد.

همچنین به مناسبت روز مدافعان کشور بر اساس فرمان رئیس جمهور ازبکستان، به گروهی از کارمندان نیروی انتظامی، وزارت دفاع و وزارت حالت‌های فوق العاده این کشور نشان و مدال اعطا شد.

در تاریخ 14 ژانویه سال 1992 میلادی در ازبکستان ارتش ملی ایجاد شد و هر سال 14 ژانویه به عنوان روز مدافعان این کشور تجلیل می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر