۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۱۳
سازمان پدافند غیرعامل از تمامی جامعه در برابر تهدیدات صیانت می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، یوناتن بت‌کلیا  نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با دفاع از عملکرد این سازمان، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که پدافند غیرعامل به درستی ورود کرده، حوزه سایبری است. با توجه به اهمیت این موضوع و پیامدهای مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی آن، باید کاری سیستماتیک شکل می‌گرفت. اقدامات و برنامه‌های سازمان نشان می‌دهد در این حوزه ورود و برنامه‌های مدونی دارد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت این سازمان از سال 82، گفت: اهمیت موضوع موجب شده که به طور مرتب برنامه‌های این سازمان را رصد کنیم. در واقع این موضوع هم بخشی از کار نظارتی مجلس است. با این همه بسیار امیدوار بودیم دستگاه‌های اجرایی نیز متوجه این ضرورت باشند اگر چه در عمل شاهد چنین هماهنگی و همکاری شایسته و بایسته‌ای نبودیم.

بت‌کلیا افزود: ایران اسلامی متعق به یک گروه و یک قشر خاص نیست بلکه کشوری است که در آن مردم‌سالاری دینی برپاست و طبق تعالیم اسلامی، به همه ادیان احترام می‌گذارد و حقوق شهروندی همه را محترم می‌شمارد. یکی از حقوق شهروندی حفظ امنیت شهروندان در ابعاد مختلف است. فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل در جهت کاهش تهدیدها در این جامعه بنیان گذاشته شد.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بازتاب بیرونی برنامه‌های این سازمان، نشان می‌دهد که به درستی اولویت‌ها را تشخیص داده  و برای رفع تهدیدها گام‌هایی اصولی برمی‌دارد اما، همان‌طور که پیشتر هم تأکید کردم، این کار بدون همکاری دیگر دستگاه های اجرایی کامل نمی‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی تهدیدها، نخستین گام در جهت برطرف کردن آنها و محافظت از کیان کشور است. شناخت این مقوله از سوی سازمان یاد شده به درستی انجام پذیرفته ولی چنانچه اهمیت موضوع به درستی برای مسئولین اجرایی تبیین نشود، نمی‌توان اقدامات موثری انجام داد.
بت کلیا از عملکرد سردار جلالی به عنوان رییس این سازمان نیز به نیکی یاد کرد و افزود: ایشان هم با بنده هم عقیده هستند که اگر دستگاه‌ها مشارکت نداشته باشند، نمی‌توان با تهدیدها به درستی مقابله کرد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش ها در حوزه سایبر، افزایش پهنای باند اینترنت بدون توجه به قالب محتوایی آن است، این یک آسیب جدی است. شناسایی این آسیب بر عهده سازمان پدافند غیرعامل است اما برطرف کردن آن، مشارکت می‌خواهد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس به نقش قوه تقنینی کشور در این راستا نیز اشاره کرد و گفت: ما در مجلس نیز می توانیم همکاری موثری داشته باشیم. تا آن جا که می‌دانم، کمیته ای در کمیسیون امنیت ملی با همین عنوان وجود دارد ولی نشست‌های مشترک پیش بینی شده، به طور مستمر برگزار نمی‌شود.

وی افزود: چنانچه این نشست‌ها به صورت دائمی برگزار شود، نمایندگان نیز به طور دقیق‌تری در جریان اطلاعات و کارهای انجام شده قرار می‌گیرند و هر جا که لازم باشد، خلاءهای قانونی  را برطرف می‌کنند. 

این عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان ساخت: همچنین با وجود کمیته سایبری و فراکسیونی که به تازگی با نام فضای مجازی اعلام موجودیت کرده، می توان رشته‌های محکمی میان این سازمان و مجلس و نیز دستگاه‌های اجرایی به وجود آورد.

وی ادامه داد: بدون تردید، هم‌اندیشی در سطوح بالاتر می‌تواند به برنامه‌های این سازمان برای مقابله با تهدیدها کمک شایسته‌ای کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر