۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۲۹۰
اندیشکده شورای آتلانتیک هفته آینده نشستی درباره توانایی‌های ایران برای انجام حملات مخرب سایبری علیه آمریکا برگزار خواهد کرد.
اندیشکده شورای آتلانتیک روز 29 جولای، برابر با 7 مرداد ماه نشستی را درباره تهدیدهای سایبری ایران علیه آمریکا برگزار خواهد کرد.

این نشست، هفته آینده با همکاری کارگروه ویژه ایران اندیشکده شورای آتلانتیک و مرکز «برنت اسکاکرافت»، از مراکز شورای آتلانتیک با تمرکز بر موضوعات مرتبط با ناتو، برگزار خواهد شد.

در این جلسه با عنوان «ایران: چگونه یک قدرت سایبری سه لایه می‌تواند هنوز آمریکا را تهدید کند» درباره تنش‌های سایبری بین ایران و آمریکا در گذشته و آینده بحث خواهد شد.

اندیشکده شورای آتلانتیک ضمن اعلام این خبر افزوده است: «در حالی که از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور بعدی ایران امیدها برای کاهش اختلاف‌های ایران ـ آمریکا بیشتر شده است، ایران و آمریکا هیچکدام تلاشها برای جستجوی کاستی‌ها در پدافندهای سایبری یکدیگر را قطع نخواهند کرد.»

اندیشکده شورای آتلانتیک همچنین نوشته است آمریکا و اسرائیل مسئول حمله با ویروس استاکس‌نت به سانتریفیوژهای ایران در سال 2010 هستند که ایران هم این حملات را در سال گذشته به موسسه‌های مالی آمریکا پاسخ داد.

باربارا اسلاوین، جیسون هیلی و دیمیتری آلپرویچ، کارشناسان شرکت‌کننده در این نشست، درباره توانایی ایران برای آغاز حمله‌های سایبری مخرب علیه آمریکا و متحدان این کشور به گفت‌وگو خواهند نشست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر