۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۷۶۲
سفیر پیشین انگلیس در سوریه به المیادین:
سفیر پیشین انگلیس در سوریه ضمن اعلام اینکه آمریکا قدرت کافی برای جلوگیری از بازگشت روابط عربی و اروپایی با سوریه را ندارد، افزود کشورهایی اروپایی روابط خود با دمشق را بدون پیش‌شرط از سر می‌گیرند.

به گزارش پایداری ملی، «پیتر فورد» (peter ford) سفیر پیشین انگلیس در سوریه و بحرین اعلام کرد زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده و آمریکا قدرت کافی برای جلوگیری از بازگشت روابط کشورهای عربی با دمشق را ندارد.

سفیر سابق انگلیس در دمشق، در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، فایده‌ای در ادامه دشمنی عربی با سوریه وجود ندارد و اتحادیه عرب این موضوع را فهمیده است.

فورد ادامه داد قطر نیز موضعش در قبال سوریه را در آینده نزدیک تغییر می‌ دهد، دوحه در کنار زدن دولت سوریه از طریق حمایت مالی از گروه‌‌های مسلح و استفاده از تبلیغات و رسانه ناکام ماند؛ قطر از گروه‌های مسلح در ادلب حمایت مالی می‌کرد و همچنان این کار را انجام می‌دهد.

سفیر پیشین انگلیس سپس گفت عربستان سعودی مدتی است تصمیم به عادی‌سازی تدریجی روابط خود با سوریه گرفته است.

فورد در ادامه اعلام کرد در موضوع بازگشت روابط کشورهای اروپایی با سوریه فقط موضوع زمان مطرح است، چه بسا شاهد بازگشت سفرای انگلیس و فرانسه به سوریه در سال آینده (2018) باشیم؛ بازگشت این روابط با سوریه بدون هیچ شرطی انجام خواهد شد زیرا وضعیت اجازه تعیین هیچ پیش‌شرطی را نمی‌دهد.

امارات هفته جاری سفارت خود در سوریه را بازگشایی و وزارت خارجه این کشور اعلام کرد «این اقدام نشان دهنده تمایل کشور امارات عربی متحده برای بازگرداندن روابط بین دو کشور به مسیر طبیعی خود است».

همچنین وزارت خارجه بحرین رسما اعلام کرد که سفارت این کشور فعالیت خود در سوریه را از سر می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر