۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۴۸
کنگره ایالات‌متحده، اخیراً 2 لایحه جدید در حوزه دفاع سایبری، تصویب کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سایبربان، سناتور جمهوری‌خواه، راب پورتمن (Rob Portman) و نماینده دموکرات، مگی حسن (Maggie Hassan)، اخیراً در کنگره ایالات‌متحده، 2 طرح جدید در حوزه امنیت سایبری را مطرح کرده و به تصویب رساندند. حال این دو طرح، برای امضای نهایی و اجرا، روی میز ریاست جمهوری آمریکا، قرارگرفته‌اند.

هر دو طرح، با هدف تقویت توان سایبری وزارت امنیت داخلی، تدوین قوانین مربوط به هک و گسترش همکاری عمومی و خصوصی در حوزه امنیت سایبری، به کنگره ارائه شدند. 

لایحه نخست، در پی ایجاد یک برنامه آزمایشی برای استفاده از هکرها در راستای کشف آسیب‌پذیری‌های وزارت امنیت داخلی و طرح دوم، تدوین سازوکار انتشار اطلاعات آسیب‌پذیری‌ها در راستای تسهیل تکمیل تحقیقات در حوزه حملات سایبری است.

پورتمن، با اشاره به طرح یادشده، در مورد آن گفت:

«در مقطعی که تهدیدات اینترنتی در حال رشد و افزایش هستند، من خوشحالم که همکاری‌ام با سناتور حسن می‌تواند به بهبود محافظت کشور از خود، کمک کند. این قوانین، بر تخصص عمیق هکرها و کارشناسان امنیتی ایالات‌متحده در شناسایی آسیب‌پذیری‌ها و گزارش آن‌ها به مردم مبتنی هستند و پیش‌بینی می‌شود که برای رفع معایب سیستم‌هایمان، بسیار راهگشا و کارآمد باشد.»

سناتور حسن نیز طی اظهارنظری کوتاه در مورد این قوانین، آن‌ها را گامی مهم برای بهبود کیفیت دفاع و محافظت از شهروندان ایالات‌متحده، توصیف کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر