۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۲۵۸۵
معاون اول وزیر خارجه ازبکستان خبر داد
معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم در منطقه است و تاشکند خواستار توسعه بیش از پیش روابط همه جانبه با «تهران» است.
به گزارش پایداری ملی،«الهام نعمت اف» معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان در یک نشست مطبوعاتی گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم در منطقه و ازبکستان خواستار توسعه بیش از پیش روابط همه جانبه با ایران است.

معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به تاشکند و آیا این سفر در آینده نزدیک انجام می‌گیرد، افزود: امروز فعالیت دیپلماتیک ازبکستان با کشور‌های خارجی بیش از پیش تشدید شده است.

نعمت اف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم در منطقه است و ازبکستان خواستار توسعه بیش از پیش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان یادآور شد: هم اکنون در ازبکستان تعداد زیاد از نشست‌ها و همایش‌ها بین المللی برگزار می‌شود و رئیس جمهور نیز به کشور‌های خارجی و رؤسای جمهوری کشور‌های خارجی به این کشور سفر می‌کنند.

وی عنوان کرد: الان ما این موضوع را در دست بررسی داریم، سفر‌های رؤسای جمهوری از قبل برنامه ریزی می‌شود و طبق آن انجام می‌گیرد.

معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان ادامه داد: در حال حاضر در آخر سال جاری میلادی هستیم و هم در حال برنامه ریزی برای سفر به کشور‌های هستیم که از طرف آن‌ها دعوت رسمی صورت گرفته است.

نعمت اف در پایان اظهار داشت: زمان دقیق سفر رئیس جمهور ایران به ازبکستان را نیز بعداً پس از بررسی ها، برنامه ریزی‌ها و طی مراحل رسمی اعلام خواهیم کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر