۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۲۴۳۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در دیدار با مدیرکل راه و شهر سازی تاکیدکرد:اصول پدافند غیر عامل دراجرای پروژه های عمرانی رعایت شود
به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با ماکان پدارم مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ابراز امیدواری کرد و گفت: موضوع پدافند غیر عامل همیشگی و جاری است که صرفا مربوط به شرایط جاری کشور و شدت و ضعف تهدیدات دشمنان نمی شود، لذا امیدواریم موضوعات کارگروه زیربنایی و کالبدی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با جدیت و نگاهی جدید پیگیری شود.

محمدپور با اشاره به جایگاه پدافند غیرعامل در مهندسی راه و شهرسازی اظهار کرد: الزامات پدافند غیرعامل را می‌توانیم در دو مقیاس پیگیری کنیم که در صورت غفلت از هر یک از دو مقیاس با صدمات و خسارت‌ های جبران ناپذیری در نظام شهری و شهرسازی مواجه می‌شویم.
 
وی افزود: یکی از مقیاس‌ ها که خلاء آن به شدت احساس می‌شود، مقیاس سرزمینی، منطقه ‌ای و ناحیه‌ ای است که بسیاری از مسائل در پدافند غیرعامل می‌تواند در این مقیاس قرار گیرد.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به موضوعاتی نظیر مکان‌ یابی جمعیت، مخاطرات مربوط به بحث سرزمینی و نقاط مرزی و مواجهه‌ با موضوع ایمنی و امنیت را نمونه‌ای از مسائل مربوط به مقیاس سرزمینی در این حوزه دانست و افزود: مقیاس بعدی مقیاس شهری است که در این خصوص نیز غفلت‌ هایی داریم، به واقع باید ببینیم که در مجموعه شهری و شهر چه توجهاتی داشته و چه نکاتی را باید برای مقابله با حوادث شهرها رعایت کنیم.
 
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان اذعان داشت: نظارت بر چگونگی موضوعات کارگروه کالبدی و زیربنایی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان و اجرای ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و ساخت ساختمان ها و نیز طرح های شهرسازی و عمران شهری با هدف رعایت اصول پدافند غیرعامل بیش از پیش افزایش یافته که دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز در این راستا باید هوشیار باشند.
 
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گیلان با اشاره به شناخت ظرفیت ها و قابلیت های هر شهرستان در بخش کالبدی، خاطرنشان کرد : باید دارایی ها هر شهرستان را به خوبی بشناسیم و بدانیم نقش، اهمیت و کارکرد دارایی های ما چیست.
 
در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اهمیت و نقش پدافند غیر عامل در اجرای پروژه های عمرانی، گفت: لازم است که دست اندرکاران و بخش های مرتبط، موضوع پدافند غیرعامل را در طراحی حوزه های مختلف راه و شهرسازی لحاظ کنند.
 
پدارم با اشاره به تحقق این امر، افزود: برای تحقق این مساله به آگاهی و برنامه ریزی برای آموزش نیاز است تا با نهادینه سازی انجام صحیح فعالیت ها و عملکرد مناسب، خسارت های ناشی از حوادث به حداقل برسند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اذعان داشت: گامی دیگر برای اجرای پدافند غیرعامل در پروژه های عمرانی، خود مراقبتی از امکانات موجود و یا همان سخت افزار هاست.
 
پدارم با اشاره به پیشگیری از اقدامات تهدیدآمیز در حوزه کالبدی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از اقدامات تهدید آمیز و مخربانه و آسیب رسانی به زیرساخت های کالبدی و زیربنایی موجود و کاهش خسارات آن ها، به آسیب شناسی، رصد، مراقبت و مستندسازی اقدامات نیازمند هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر