۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۲۳۴۶
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، با اشاره به بازدیدهای دوره‌ای از وضعیت امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی استان توسط کارشناسان کمیته فنی دفاع سایبری، اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات و نواقص، همکاری و مشاوره‌های متعددی با آن دستگاه‌ها انجام شده است.

به گزارش پایداری ملی از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شهریاربهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه و رئیس کارگروه IT و دفاع سایبری استان با ارائه گزارش اقدامات پدافندغیرعامل در حوزه سایبری افزود: بسیاری از تجهیزات در ارگانهای خدمت رسان، مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بهنیا با اشاره به یک سری الزامات و سیاست‌های امنیتی مانند سند افتا، سندهای ملی و سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS(، تصریح کرد: در بحث آموزش، مراقبت و آگاهی رسانی، دوره های متعددی برای مدیران و کارشناسان IT دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.

وی افزود: در بازدیدهای دوره‌ای که از دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته، بیشتر این دستگاه‌ها از نظر وضعیت امنیت سایبری روند روبه رشدی داشته‌اند اما برخی از ادارات در این میان ایراداتی داشته که در جهت رفع این نواقص همکاری و مشاوره‌های متعددی با آن دستگاه‌ها صورت گرفته است و راهنمایی‌های لازم داده می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار کرد: با اعتبارات وزارتخانه مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد (آپا) در دانشگاه رازی تشکیل شد که این مرکز توانسته در بین دیگر مراکز آپای کشور رتبه خوبی کسب کند و دو محصول شامل سامانه سایمان و شوکا جهت بالابردن امنیت سیستم‌ها و تست امنیتی در قالب شناسایی تهدیدات رایانه‌‏ای، کشف و گزارش آسیب‏ پذیری‏‌ها به بهره‌برداری رسانده است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به رشد افزایشی تکنولوژی فناوری اطلاعات در زندگی عموم مردم و همچنین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، گفت: کارگروه سایبری مهمترین و حساس‌ترین کارگروه است و مسئولیت این کارگروه را سنگین و حیاتی بیان کرد.

 در ادامه استاندار کرمانشاه از ارائه گزارش اقدامات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اعلام رضایت کرد و افزود: اقدامات ارزشمند این کارگروه نشان‌دهنده فعالیت‌های گسترده در راستای پیشبرد اهداف دفاع سایبری پدافندغیرعامل است.

بر اساس این گزارش، چهارمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و با حضور شهریار بهنیا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کارگروه IT و دفاع سایبری استان کرمانشاه و معاونان سیاسی، امنیتی، اجتماعی و هماهنگی امورعمرانی استانداری و روسای کارگروه‌های دوازده‌گانه و سایراعضای این شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر