۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۴۲۲۶۵
محسن امینی گفت: پالایشگاه غلات زر با ظرفیت ذخیره سازی 600 هزار تن غلات در حوزه پدافند غیرعامل می تواند بهترین تامین کننده در مواقع بحران کشور باشد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ابوالقاسم پالیزگیر عصر دوشنبه در نشست تخصصی شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان البرز که با حضور استاندار البرز و مدیران استانی وشهرستانی در مجموعه صنعتی و پژوهشی زر برگزار شد، افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه رصد این میزان در نیمه نخست سال جاری ساوجبلاغ بالاترین میزان اشتغال جدید در سطح استان داشته است.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعداد فرصت های شغلی ساوجبلاغ به هشت هزار مورد برسد.
پالیزگیر از تشکیل 15 نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در سال 97 خبر داد و افزود: ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در مجموع با 306 طرح به میزان پنج هزار 331 اشتغال را ایجاد کرده‌اند که بیشترین آن در صنعت، معدن و تجارت بوده است.
وی گفت: تسهیلات پرداخت شده از سوی چهار بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید به میزان 287 میلیارد ریال می رسد.
پالیزگیر افزود: سهم شهرستان ساوجبلاغ از تسهیلات روستایی 400 میلیارد ریال بوده که تاکنون حدود 280 میلیارد ریال با 81 طرح پرداخت شده است.
فرماندار ساوجبلاغ در ادامه خواستار رفع موانع اشتغال از سوی بعضی از مدیران کل شد.
وی گفت: ما 10 ظرفیت اشتغال در شهرستان ساوجبلاغ داریم اما متاسفانه از این 10 ظرفیت مهم که می تواند اشتغال را سر و سامان دهد استفاده نمی شود و برخی مسئولین چوب لای چرخ توسعه صنعت می گذارند.
پالیزگیر با اشاره به شهرک کیهانی صنعت در ساوجبلاغ گفت: سرمایه گذار این مجموعه 11 سال است با وجود داشتن مجوز در حال دویدن است، ولی هنوز نتوانسته شهر صنعتی که مورد توجه دولت است و برای راه اندازی آن استقبال می کند راه به جایی ببرد و همچنان اندر خم یک کوچه است.
وی افزود: کیهانی با تاسیس شهرک خصوصی صنعتی می تواند 50 هزار شغل را ایجاد کند.
فرماندار ساوجبلاغ از عملکرد بانک کشاورزی انتقاد کرد و گفت: با وجود نیاز صنایع روستایی ساوجبلاغ ، تسهیلات 150 میلیارد ریالی این شهرستان را به شهرستان دیگری می دهند.
پالیزگیر با اشاره به اینکه نواحی صنعتی روستایی ساوجبلاغمی توانند آمار بیکاران را در روستاها کاهش دهند ولی برای اجرایی شدن این فرایند با مشکل مواجه هستند، افزود: برخی مدام بحث تغییر کاربری را مطرح می کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی و پژوهشی اظهار داشت: با سرعت تمام در حال ساخت و توسعه مجموعه هستیم تا در حوزه اشتغال اقدامات خوبی را به ثمر برسانیم.
محسن امینی گفت: پالایشگاه غلات زر با ظرفیت ذخیره سازی 600 هزار تن غلات در حوزه پدافند غیرعامل می تواند بهترین تامین کننده در مواقع بحران کشور باشد.
وی از استاندار و مسئولین خواست از تفکر و ظرفیت‌های بخش خصوصی که سرمایه عظیمی در بخش سیلو انجام داده و توانایی ذخیره سازی بخش اعظمی از غذای مردم و حمل و نقل آن با استفاده از سامانه ریلی سراسری به تمام نقاط کشور به سهولت و ارزان را دارد حمایت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر