۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۴۲۲۳
رییس شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی :
استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه رزمایش پدافند زیستی و تسری آن به حوزه غذا، دارو، محیط زیست، انسان، دام و طیور در استان ضروری است.
محمدحسین فروزان مهر در جلسه شورای پدافند غیرعامل که با هدف اجرای رزمایش امنیت آب شرب در سطح  مدیران استان برگزار شد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نقش مصونیت ساز و ایمنی بخش پدافند غیرعامل اظهار کرد: مهم ترین اقدام در پدافند غیرعامل شناسایی صحیح تهدیدها و سرمنشا خطرات پیش از وقوع آن هاست.

وی تحقق این امر را مستلزم آسیب شناسی پیوسته وضعیت کنونی در چرخه پدافند غیر عامل دانست و افزود: تعیین سطح تهدیدات، پیش بینی روش های جایگزین ارائه خدمات در صورت بروز بحران، به روز نگه داشتن داده های آماری، پایش اطلاعات به منظور تصمیم گیری های لازم و مدیریت صحیح بحران های احتمالی است.

رییس شورای پدافند غیرعامل خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه ریزی برای لطمه زدن به آرامش و ثبات جوامع همواره به عنوان مکمل راهبردهای سخت و جنگ نظامی در دستور کار ابر قدرت ها قرار داشته است، ادامه داد: آمادگی کامل برای مقابله با این مساله با توجه به وجود برخی دولت های غیر مقتدر، حضور قدرت های فرامنطقه ای دارای اصطکاک با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این کشورها، یک ضرورت است.

وی با اشاره به ابلاغیه سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر برگزاری رزمایش پدافند زیستی در استان ها تاکید کرد: توسعه این رزمایش و تسری آن به حوزه ی غذا، دارو، محیط زیست، انسان، دام و طیور ضروری است.

فروزان مهر با استناد به ماده ی 206 قانون برنامه پنجم مبنی بر تهیه ی طرح جامع مبارزه با بیوتروریسم، بر تدوین این طرح با در نظر گرفتن تمام ابعاد اقتصادی، علمی، اجتماعی و امنیتی، تشکیل ساختار سازمانی لازم، تقسیم کار منطقی و تعیین شرح وظایف دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

وی ضمن ارزیابی نقاط قوت و ضعف رزمایش یادشده، استمرار دوره های آموزشی با رویکرد پیشگیری از وقوع و نیز مدیریت مطلوب بحران را ضروری عنوان کرد.

گفتنی ست در این جلسه که با حضور معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی، برنامه ریزی و اشتغال و هماهنگی امور عمرانی، مدیر کل پدافند غیر عامل  استانداری خراسان رضوی، جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) و مدیران برخی ادارات کل همراه بود، نهاد ها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی شامل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آب منطقه ای، آبفای روستایی، اداره کل اطلاعات، صدا و سیما و نیروی انتظامی به ارایه برنامه ها و اقدامات خود درخصوص مقابله با بحران فرضی آلودگی آب شرب در یکی از مناطق مشهد پرداختند.

این اقدامات شامل مواردی چون پیش بینی امکانات و تجهیزات مورد نیاز، منابع آب جایگزین، جلوگیری از شیوع بیماری، شناسایی عوامل بروز این مساله، مدیریت افکار عمومی و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر