۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۲۱۶۳
معاون استاندار سمنان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به خطراتی که بصورت روزمره وجود دارد و افراد جامعه را تهدید می کند گفت: باید برای مدیریت و کاهش آسیب‌های احتمالی برنامه داشته باشیم و در اجرای مانورها و دوره‌های آموزشی جدیت عامل کلیدی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به خطراتی که بصورت روزمره وجود دارد و افراد جامعه را تهدید می کند گفت: باید برای مدیریت و کاهش آسیب‌های احتمالی برنامه داشته باشیم و در اجرای مانورها و دوره‌های آموزشی جدیت عامل کلیدی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی  پدافند غیر عامل استانداری سمنان با حضور دکتر حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در محل استانداری سمنان برگزار شد.

دکتر عسگری با تاکید بر لزوم آمادگی در شرایط بحرانی و اهمیت پدافند غیر عامل اظهار داشت: خطرات زیادی پیرامون ما وجود دارد و این موضوع می‌طلبد تا در توجه به حوادث و مخاطرات و اهمیت به موضوع مهم پدافند غیر عامل غفلت نکنیم بنابراین باید برای مواجهه با بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

 وی خاطر نشان‌کرد: حتی اگر  واحدی بنام پدافند غیرعامل هم نباشد، عقلانیت ایجاد می‌کند برای مصون ماندن از آسیب‌ها در سیستم، سناریو جایگزین داشته باشیم تا با با کمترین هزینه و بهره‌گیری از مدیریت بتوانیم از مخاطرات به سلامت عبور کنیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ذات انسان  نیک اندیش است گفت: مطالعه و کسب اطلاعات و دانش در خصوص حوادث باید بیشتر شود تا بتوانیم با آسیب‌های کمتری مواجه شویم و همچنین بر ضرورت تدبیر به موقع  و متناسب با حوادث و بحران‌های احتمالی برای جلوگیری از خسران‌های آینده تاکید نمود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، حفظ سرمایه‌های انسانی را در جامعه بسیار مهم دانست و افزود: باید ارزش سرمایه انسانی را به خوبی درک کنیم و برای حفظ این ارزش، باید وقت بیشتری اختصاص دهیم و در این راستا آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مناسب و آموزش نیروی انسانی در مواجهه با بحران‌ها و حوادث باید مد نظر قرار گیرد.

دکتر عسگری در خصوص اهمیت دستگاه استانداری به عنوان یک دستگاه کلیدی و مرجع بر ضرورت رعایت نکات ایمنی و پدافند غیر عامل  تاکید نمود.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: باید این باور تقویت شود که توجه به برخی مسائل ضروری است و ما نباید نسبت به آن بی توجه شویم، این درست نیست که به شرایط گذشته عادت کنیم و به اینده کم توجه باشیم و برای ارتقا دانش عمومی جامعه و خانواده‌ها تلاش کنیم.

وی تاکیدکرد: بالابردن دانش عمومی و تخصصی برای پیشگیری و مقابله با مخاطرات بسیار ضروری است، بنابرین توجه به حوزه‌های سایبری در دستگاه‌های دولتی و اجرایی بسیار مهم است و می‌بایست در آموزش‌ها مدنظر قرار گیرد. 

عسگری افزود: اقدامات زیادی در دستگاه‌ها صورت گرفته اما راه نرفته هم زیاد است، هنوز در بعضی بخش‌ها مشکلاتی داریم و از ایده‌آل فاصله داریم و باید در این خصوص برنامه ریزی و اقدامات موثر صورت گیرد.

وی هم همچنین با تاکید بر لزوم برگزاری مانورها و دوره های آموزشی اثر بخش و جدی خاطر نشان‌کرد: مانورها نباید تشریفاتی باشد و جدیت موضوع بسیار کلیدی در چنین برنامه‌هایی است. 

وی با بیان اینکه ذات انسان  نیک اندیش است گفت: مطالعه و کسب اطلاعات و دانش در خصوص حوادث باید بیشتر شود تا بتوانیم با آسیب‌های کمتری مواجه شویم.

همچنین در این جلسه، ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گزارشی از فعالیتها و اقدامات هفته پدافند غیرعامل و شرح وظایف کمیته داخلی پدافند غیرعامل و برنامه اجرای مانورها را تشریح کرد.

در ادامه  اعضای کمیته حاضر درجلسه به تشریح اهمیت پدافند غیر عامل وهمچنین پیشنهادات  در حوزه های مختلف پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر