۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۲۰۱۰
نخستین مانور پدافند غیرعامل تخلیه، پناه‌گیری و تخلیه روستایی در روستای ولی‌آباد اسدآباد با مشارکت اهالی روستا و ادارات خدمت‌رسان و اعضای کارگروه پدافند غیرعامل و با حضور مسئولان شهرستان انجام شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، محمدرضا اعتصام رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد امروز 20 آذر ماه در نخستین مانور پدافند غیرعامل تخلیه، پناه‌گیری و تخلیه روستایی در روستای ولی آباد اسدآباد، گفت: با هدف کاهش خسارت و نهادینه کردن بحث پدافند غیرعامل نخستین مانور پدافند غیرعامل در راستای پناه‌گیری و تخلیه روستایی در روستای ولی‌آباد اجرا شد که این مانور بی‌نظیر نخستین مانور اجرا شده در سطح استان و غرب کشور به شمار می‌رود.
وی افزود: امروزه پدافند غیرعامل دارای جایگاه ویژه‌ای است، به همین منظور تصمیم بر اجرای مانور پدافند غیرعامل با جامعیت اهالی روستای ولی‌آباد در شهرستان اسدآباد گرفتیم.
اعتصام افزود: در مواقع سوانح و حوادث امکانات امدادی به ندرت کامل بوده و شاید پوشش زیادی در این مواقع نداشته باشد که در این شرایط مردم در ابتدای صحنه از نقش موثری در مدیریت و کاهش خسارت برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه تمامی اعضا و مردم روستا آموزش‌های لازم در این رابطه را توسط هلال احمر فراگرفتند، بیان کرد: در این مانور تمام اهالی روستا در منازل خود نسبت به خروج امن از منزل و پناه‌گیری اقدام کرده تا نیروهای امدادی برای کمک به آنان برسند.
رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد با اشاره به اینکه روستائیان به ایمن‌سازی محل از قبیل بستن شیر گاز و کنتور برق توصیه شدند و اهالی روستا نسبت به این امر دسترسی پیدا کردند، یادآور شد: امیدواریم این طرح به عنوان یک طرح موفق و الگو برای استان و حتی کشور مورد استفاده قرار گیرد و بتوانیم در راستای پدافند غیر عامل یک حرکت خوب و چشگیری ایجاد کنیم.
اعتصام در ادامه با بیان اینکه در اسدآباد دوره های آموزشی پدافند غیرعامل بر اساس سهمیه‌ای که استان مشخص کرده به صورت مرتب و مدون برقرار است، گفت: دوره‌های آموزشی همگانی نیز در سطح ادارات و مدارس و دانشگاه‌های شهرستان به صورت مرتب و مستمر برگزار شده و منع و محدودیتی برای آن وجود ندارد و در صورتی که هر ارگانی در هر مقطع و هر کجا نیاز به اجرای برنامه و آموزش همگانی داشته باشد هلال احمر آمادگی لازم در رابطه با آموزش همگانی از صفر تا 100 را خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر