۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۸۷۵
رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتو پزشکی، پلاسما و هم‌جوشی هسته‌ای را از محورهای برگزاری اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر دانست و افزود: راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتوها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار از دیگر محورهای برگزاری اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر است.

به گزارش پایداری ملی، مهدی نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر از برگزاری بیست و پنجمین اجلاس هسته‌ای ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این رویداد با استقبال استادان دانشگاه‌ها، دانشجویان، مدیران، تکنسین‌ها، شرکت‌ها و علاقه‌مندان حوزه فناوری هسته‌ای مواجه شده است.

وی هدف از برگزاری اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر را  بومی‌سازی دانش فنی مورد نظر در صنعت هسته‌ای و توسعه علم و فناوری هسته‌ای در میان دانشجویان دانست و افزود: اجلاس هسته‌ای در 9 محور اصلی، اول اسفند امسال در دانشگاه  آزاد واحد بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتو پزشکی، پلاسما و هم‌جوشی هسته‌ای را از محورهای برگزاری اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر دانست و افزود: راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتوها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار از دیگر محورهای برگزاری اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر  است.

نکیسا از ارسال بیش از یک‌هزار و 200 مقاله و اثر تحقیقی برای شرکت در اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر خبرداد و بیان کرد: از زمان فراخوان تاکنون بیش از یک‌هزار و 200 مقاله به دبیرخانه اجلاس هسته‌ای در دانشگاه آزاد بوشهر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه پس از بررسی و داوری مقالات توسط استادان برجسته هسته‌ای، 300  مقاله پذیرفته  می‌شود افزود: از این تعداد مقاله پذیرفته‌شده، 50  مقاله در قالب سخنرانی و بقیه در قالب پوستر مورد تأیید داوران قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر آخرین مهلت ارسال مقالات را 15  دی اعلام کرد و گفت: اعلام نهایی پذیرش مقالات یکم بهمن‌  و آخرین‌ مهلت ثبت نام در این اجلاس بهمن‌ تعیین‌ شده است.

وی با بیان اینکه در مدت دو روز اجلاس هسته‌ای ایران، برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی متناسب با اجلاس برگزار می‌شود تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی مانند ساخت و طراحی، آشنایی و کار با تجهیزات پرتویی نظیر آشکارسازی، کارگاه آموزشی کدهای محاسبات مهندسی هسته‌ای و بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر از اهم کارگاه‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این اجلاس است.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در اجلاس یاد شده چهره‌های شاخص هسته‌ای کشور حضور دارند خاطر نشان کرد: در اختتامیه اجلاس هسته‌ای ایران به پژوهشگران برتر، جایزه استاد شهریاری تقدیم می‌شود.

نکیسا با بیان اینکه برگزاری اجلاس هسته‌ای در بوشهر یک فرصت برای رشد در برنامه علمی است افزود: اجلاس هسته‌ای به‌واسطه ظرفیت‌های مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و وجود نیروگاه اتمی بوشهر، فرصتی مغتنم برای شرکت‌کنندگان در این برنامه علمی و عملی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر