۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۱۷۶۷
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس عنوان کرد؛
مدیر کل پدافند غیرعامل استان گفت: باتوجه به تهدیدات متعدد و تغییر ماهیت جنگ ها و گرایش دشمن به جنگ نرم در حوزه های مختلف، توجه به آموزش و فرهنگ سازی ، رعایت اصول ، ضوابط ، الزامات پدافند غیر عامل و ایجاد آمادگی از ضروریات است .
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان در جلسه ی بررسی زیر ساخت های شهری در آتش نشانی گفت: باتوجه به تهدیدات متعدد و تغییر ماهیت جنگ ها و گرایش دشمن به جنگ نرم در حوزه های مختلف از جمله ( سایبری ، زیستی ) در سال های اخیر، توجه به آموزش و فرهنگ سازی ، رعایت اصول ، ضوابط ، الزامات پدافند غیر عامل و ایجاد آمادگی از ضروریات است.

پاک نژاد افزود: توجه ویژه به رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در زیر ساخت های شهری ، شهرسازی و توسعه شهری بر مبنای طرح جامع پدافند غیرعامل از ضروریات در طراحی شهری می باشد .
 
وی ادامه داد: توجه به اصول جانمایی ، مکانیابی ، شناسایی و ارزیابی تهدیدات محتمل شهر شیراز و تهیه بانک اطلاعات از این تهدیدات ، مقاوم­سازی ابنیه در برابر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی و ارتقاء کیفیت ساخت و سازهای شهری ، آئین نامه ها و دستورالعمل ها ابلاغی در این زمینه از جمله موضوعاتی هستند که شهرداری باید با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های اجرائی در راستای تحقق اصول و الزامات پدافند غیرعامل می بایست اهتمام کافی داشته باشد .

لزوم همکاری دستگاه های اجرایی  استان با اداره کل پدافند غیرعامل
وی در ادامه اظهار داشت: موضوع پدافند غیرعامل با جامعیت خود شامل تمامی اقدامات پیشگیرانه در ابعاد مختلف از جمله مدیریت شهری و غیره را در بر می­گیرد،  به نحوی که مجموعه شهری به تاب آوری لازم برسد و آمادگی مواجهه با بحران‌ها را داشته باشد و در زمان وقوع بحران‌های بتواند از تسهیل مدیریت برخوردار گردد و از سوی دیگر بتواند خسارات را به حداقل ممکن کاهش دهد . 

مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های متولی و دخیل در مدیریت شهری باید بر اساس قوانین و مقررات، ضمن آگاهی از اصول و الزامات پدافند غیرعامل در حوزه کاری خود همکاری لازم را با مجموعه اداره کل پدافند غیرعامل استان داشته باشند.
وی در پایان تاکید کرد: زمان آن رسیده که تهدیدات محتمل شهر شیراز را شناسایی و اقدامات متناسب پیشگیرانه انجام دهیم و رعایت اصول پدافند غیرعامل را در مدیریت شهری جدی بگیریم.
انتهای پیام/



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر