۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۴۱۶۸۰
در صحن علنی شورای رشت مطرح شد:
رئیس شورای اسلامی رشت با تاکید بر این که ایمنی و پدافند غیرعامل در رشت بایستی به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: شهرداری رشت بایستی نسبت به ساخت و سازهای غیرفنی نظارت جدی داشته و سازمان های دیگر نیز همکاری کنند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سیدامیرحسین علوی در جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت در صحن شورا اظهار داشت : بسیاری از بافت های ناکارآمد در رشت دارای تراکم بالا که ساخت و سازهای بدون نظارت فنی در آنها انجام گرفته، در صورت بروز حوادث خسارات جبران ناپذیری را ایجاد می کند که بایستی در این باره توجه جدی شود.

وی با تاکید بر این که ایمنی و پدافند غیرعامل در رشت بایستی به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: شهرداری رشت بایستی نسبت به ساخت و سازهای غیرفنی نظارت جدی داشته و سازمان های دیگر نیز همکاری کنند.

رئیس شورای اسلامی رشت در بخش دیگری از سخنانش درباره ارایه خدمات فنی و مهندسی شهرسازی در مجموعه شهرداری این کلانشهر بیان داشت: به رغم همه تلاش ها در کمیسیون عمران و شکل گیری کارگروه ها، انتظارات جامعه مهندسان برآورده نشده و گله هایی از ما دارند.

وی با اشاره به هدایت پرونده های ساختمانی به دفاتر خاص تصریح کرد: گزارش های فراوانی از مناطق مختلف شهرداری نشانگر این است که با وجود تلاش های اکثر پرسنل شهرداری رشت، این تخلفات انجام می گیرد که شورا در این باره برخورد جدی می کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: ضروریست تا با پی گیری کمیسیون عمران هر چه سریعتر بعد از گذراندن طرح تفصیلی، ارایه خدمات الکترونیک در حوزه های فنی و مهندسی در بحث صدور و نظارت انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه شورای اسلامی رشت با بیان این که بخشی از امور در شهرداری متاسفانه معطل می ماند، اظهار داشت: در مورد بخشی از امور تصمیم قاطع گرفته نمی شود از جمله حوزه سرمایه گذاری که بایستی شورا مستقیم ورود کند.

سخنگو و رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی با تبریک 12 آذر روز جهانی معلولان بیان داشت: مناسب سازی ، تسهیل در رفت و آمد و برخی امور مربوط به معلولان بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد که البته به زودی شاهد تحقق بخشی از امور مربوط به این گروه در رشت خواهیم بود.

فاطمه شیرزاد با انتقاد از اجرای کند پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت خاطر نشان کرد: به رغم قول های داده شده از سوی برخی مسئولان، اقدام قابل توجهی در این بخش مشاهده نمی شود.

وی خرید دستگاه زباله سوز در کلانشهر رشت را نیازی ضروری عنوان و تصریح کرد: شنیده ایم که استاندار گیلان با این کار مخالفت کرده که امیدواریم صحت نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که درباره احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود حرف های زیبایی شنیده ایم، تصریح کرد: احیاء این رودخانه ها متولی خاصی ندارد، ما آمادگی داریم که متولی احیاء این رودخانه ها و تالاب عینک رشت شویم.

کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

شورای اسلامی رشت 11 عضو دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر