۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۱۳۳۴
وزیر کشور با تاکید بر اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی گفت: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا اسلام، قرآن و سیره پیامبر را به عنوان الگوی موفق به جهانیان معرفی کنیم.

 عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه در ویژه برنامه جشن میلاد نبی مکرم اسلام (ص) از سری برنامه های جشن بهار مهربانی، در سینما بهمن سنندج اظهار کرد: مسلمان و مومن بودن نعمت الهی است و امت اسلامی بایستی سپاسگزار این نعمت باشد.

 

وی از امت اسلامی خواست برای رسیدن به معبود ازلی، راه نبی مکرم اسلام (ص) را برگزینند و افزود: انسان توسط الگو و راهنما به قرب الهی می رسد.

 

رحمانی فضلی، الگو گرفتن از سیره نبوی و کلام وحی را راه نجات بشریت دانست و اذعان کرد: خداوند متعالی به انسان ها عظمت و قدرتی داده است که می توانند به بالاترین مرتبه هستی راه پیدا کنند.

 

وزیر کشور در ادامه با تاکید بر اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی افزود: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا اسلام، قرآن و سیره پیامبر را به عنوان الگوی موفق به جهانیان معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به اهمیت وحدت و همبستگی در بین مسلمین بیان کرد: اسلام خود دین وحدت و عامل پیوند است که لازم است با اتحاد در جهت حفظ دین مبین اسلام تلاش کنیم.

 

وزیر کشور به پیشینه فرهنگی ملت ایران اشاره کرد و افزود: بررسی اسناد تاریخی ایران نشان می دهد که این ملت دوران های سختی را پشت سر گذاشته اند و امروز نیز با تکیه بر پیشینه فرهنگی خود بایستی وامدار حفظ و ارتقای فرهنگ خود باشند.

 

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: هر فردی در هر جایی از ایران اسلامی اگر دارای روحیه کار و تلاش و فکر اعتلای کشور باشد، بسیجی محسوب می شود.

 

وی بسیج را برخواسته از انقلاب و بطن مردم دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی نشان داده اند به ارمان های انقلاب و رهبری پایبند هستند و حافظ راه شهدا هستند.

 

ویژه برنامه میلاد نبی مکرم اسلام (ص) از سلسله برنامه های جشن بهار مهربانی و با مشارکت استانداری کردستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت برگزار شد.

 

رحمانی فضلی روز پنجشنبه در راس هیاتی به استان کردستان سفر کرد و شرکت در جلسات شورای تامین و شورای توسعه کردستان، بازدید از طرح تعریض گردنه صلوات آباد و ورزشگاه 6 هزار نفری 22 گلان از برنامه های سفر وزیر کشور به این استان بود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر