۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۱۰۲۰
امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در کارگاه آموزشی افزایش بازدارندگی سایبری :
امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در کارگاه آموزشی افزایش بازدارندگی سایبری که صبح امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهارداشت: با ابراز دشمنی استکبار جهانی ما شاهد رویکردهای نوین و جدیدی در دشمنی آمریکا با ایران هستیم.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی ، امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در کارگاه آموزشی افزایش بازدارندگی سایبری که صبح امروز در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهارداشت: با ابراز دشمنی استکبار جهانی ما شاهد رویکردهای نوین و جدیدی در دشمنی آمریکا با ایران هستیم.

وی افزود: با اقدامات دفاعی وزارت دفاع و نیرو های مسلح یک باز دارندگی نظامی رسیده ایم به همین دلیل دشمن به سمت جنگ اقتصادی و تحریم رفته است.

دبیرشورای پدافند غیرعامل استان گیلان  استراتژی جدید امریکا علیه ایران را جنگ ترکیبی دانست و گفت : دشمن مردم را هدف اصلی اقدامات ضد ایران قرار داده و با ابزار رسانه ، سایبر و شبکه های اجتماعی اهداف خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم گفت: راهبردی که مقام معظم رهبری انتخاب کرده اند رویکرد مقاومت است پس استراتژی و راهبرد های ما هم باید بر همین اساس اتخاذ شود.

امیر محمدپور مهمترین وظیفه رابطین پدافند غیرعامل  فرمانداریها را رصد ، پایش و شناسایی انواع تهدیدات در سطح شهرستان در عرصه پدافندغیرعامل برشمرد و ادامه داد برای اجرای برنامه های پدافند غیرعامل باید از همه ی پتانسیل های وظرفیتهای موجود درسطح شهرستان بهره گرفت و ضمن توجه جدی به تهدیدات و راهکارهای عملی برای مقابله با آنها طرحی وبرنامه ریزی و اقدام نمود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان در ادامه به توسعه فضای سایبر و اینترنت اشیاء و اینترنت مردم اشاره کرد و گفت: با پیشرفت تکنولوژی و فضای سایبری به دلیل ویژگی های که دارد کنترل کاهش و تهدیدات را افزایش داده است.

وی هوشمند سازی اشیاء را یک تهدید برای کشور دانست و افزود : هوشمند سازی اشیاء در کنار قابلیت های که دارد و موجب ارتباط اجزا سیستم ، تبادل داده ها ، قابلیت برنامه ریزی و کنترل از راه دور را به اشیا می دهد به همین دلیل امکان نفوذ دشمن و کنترل از راه دور را برای دشمنان فراهم می شود.

وی افزود: ما امروز با سیل هوشمند سازی اشیاء و دارایی هایمان روبرو هستیم و به نوعی با شهر هوشمند روبرو هستیم پس دشمن می توانند با نفوذ در سیستم هوشمند، مدیریت شهری ما را در دست بگیرند. به همین دلایل وظایف دستگاههای مسئول بسیار سنگین می شود زیرا سازمان های مختلف به میزان وابستگی به سایبر در معرض تهدید هستند.

امیر محمدپور  در ادامه به تهدیدات سایبری در حوزه پول و ارز اشاره کرد و گفت: دارایی های ما در حال تغیر ماهیت هستند پس باید با ایجاد راهکار های عملی و مناسب از آنها محافظت کنیم .

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گیلان گفت: در پدافند غیر عامل باید تلاش کنیم تا میزان آسیب پذیری را کاهش و کنترل حوزه های مختلف را در اختیار داشته و تداوم کارکرد زیرساخت ها را در شرایط مختلف ادامه دهیم. باید برای همه حوزه ها طرح پاسخ به تهدید داشته باشیم و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر